Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tre nøtter til Askepott - beste julefilm

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-10, 09:24   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre nøtter til Askepott - beste julefilm

Jeg gleder meg til å se den igjen altså!!
Tre nøtter til Askepott er i en avstemning i VG kåret til den beste julefilmen De nevner også det litt, eh, spesielle ved at Knut Risan har dubbet hele greia og forteller.

Åh, nå fikk jeg både julestemning og sangen på hjernen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 09:24   #2
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre nøtter til askepott beste julefilm

Det er forøvrig Knut Risan her, som Kongen i Reisen til Julestjernen

Myser - sammen med, er det selveste dronning fjellrose, tro? Ja, nei, kanskje?

Gammel 03-12-10, 09:25   #3
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ELSKER denne, og må ha den med vært år. Resten av familien derimot, rømmer rommet når den kommer på. Men ingen jul uten!!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 09:26   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker den godt, men med en ironisk distanse. Nettopp på grunn av fortellerstemmen, tror jeg.

En kompis på ungdomsskolen varforresten helt rå på å imitere de forskjellige figurene i filmen, med norsk fortellerstemme og lepper som beveget seg helt usynkront.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 09:28   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Beste julefilmen <3 På tross av at fortellerstemmen er litt spesiell så tror jeg ikke det hadde blitt det samme og se den uten.

Gammel 03-12-10, 09:31   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker den filmen, men etter at vi selv begynte å arrangere jul har jeg ikke fått sett den. I år skal vi til min far, og ungene har blitt større. Kanskje jeg får tid til det igjen.

Gammel 03-12-10, 09:54   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mai gådd. Jeg er nok den eneste i verden, men jeg hater den filmen. :grøss:

Gammel 03-12-10, 10:31   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den er og blir ekte julestemning. Men den er ikke speislet god sånn egentlig, men jeg må ha den på og gløtte litt innimellom. Det samme med reisen til julestjernen og Disney timen.

Gammel 03-12-10, 10:32   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Du er ikke alene. Jeg orket aldri å se mer enn noen minutter av den da jeg var liten. Noe så gudsjammerlig kjedelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:38   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg klarer meg også heeelt fint uten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:39   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste jeg kunne stole på FP.

Gammel 03-12-10, 10:39   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda en hater melder seg. Den filmen er jo truly crappy. Det er en film Aune Sand ville vært stolt av å ha produsert. Og med den hysteriske "Askøpååååt, Askøpåååååt!"-falsettdubbingen så blir den jo virkelig en kalkun av dimensjoner. Desverre ikke så kalkun at den tipper over i moro, bare dum kalkun.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:44   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er koselig, jeg. Javisst er den dårlig, men den hører liksom med likevel. Vel å merke kun på julaften, aldri ellers. Jeg fikk til og med svogerne mine på dengang 17 og 14 til å se på den sammen med meg i fjor.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:45   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker Disney-filmene jeg.

Gammel 03-12-10, 10:48   #15
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Nei nå MÅ dere gi dere!
Tre nøtter til Askempott er jo

Gammel 03-12-10, 10:49   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, det er den ikke.

Gammel 03-12-10, 10:49   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

høh

Gammel 03-12-10, 10:50   #18
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei nå MÅ dere gi dere!
Tre nøtter til Askempott er jo

Jeg er enig med deg!

Men at det skulle være den beste julefilmen, det var kanskje å ta i.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:55   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den på dvd.
Fikk den av mannen året etter at hans far insisterte på å slå av tv'n under frokosten, dvs under filmen. Den ENESTE gangen i hele husets historie noen noen gang har slått av den tv'n tror jeg, så lenge det fantes et menneske som ikke hadde lagt seg i sengen eller gått ut av huset... (I mott barndomshjem var det litt motsatt, det var egentlig nesten eneste gangen i året vi ikke måtte slå av tv'n når frokosten var klar)

Så nå går jeg aldri glipp av den lenger

Gammel 03-12-10, 10:57   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen er crappy så det holder, men ingen jul uten allikevel. Enkelte ting MÅ man bare ha med seg i julen, samme hvor crappy de er. Jeg har den alltid stående på i bakgrunnen, sitter ikke pal i sofaen og ser på, det orker jeg ikke. Men jeg har den altså på, for jeg må HØRE den og se litt innimellom.
Spørs om jeg får lov i år da, minsten vil nok heller se på tegnefilm og da skal han få lov til det. Disney er enda viktigere, Disneytimen må vel være det beste av det beste på julaften! Med original tale, selvsagt. Jeg får flass og spader når det er dubbet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.