|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En skrotnisses bekjennelserJeg har fryktelig vondt for å kaste. Fryktelig vondt. I dag dro jeg ned eska med brystpumper og amme-flaskeutstyr og fant ammeinnlegg i papir. Jeg har kjøpt en eneste eske ammeinnlegg i papir og det var før jeg oppdaget innleggene i ull da vi fikk vår førstefødte for fjorten år siden. Og nå finner jeg altså en halv pakke papirinnlegg på loftet. Kan man kalle det årgangsinnlegg, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg elsker å kaste og finnes ikke sentimental, så hos oss åker det meste og litt til ut av huset så fort som mulig.
![]() |
#3 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg er stikk motsatt. Kaster eller kjører vekk alt som vi ikke bruker. Rydder og rydder og rydder. Liker ikke å ha ting som ikke er i bruk liggende.
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg bør kanskje kontakte Nins skrotnisse for å utveksle erfaringer. Knis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserForøvrig trenger vi ikke en eneste leke til guttungen. Alt står klart på loftet. Knis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserMannen min tar vare på alt. Jeg er ikke sentimental, men lat. Så det er ikke så mye som kastes allikevel. Vi MÅ rydde i boden snart for det er jo knapt mulig å gå inn der, langt mindre finne det man leter etter.
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg kaster/gir bort med beinhard hånd, noe som virkelig smerter mannen min, som er en skrotnisse av dimensjoner.
![]() |
#10 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelser
Aldri i verden. Hold deg unna han. Dere kommer til å bli bestiser og huset kommer til å fylles enda mer.
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg var en skrotnisse, helt til jeg skulle fremleie hybelen min og måtte ene og alene bære alt jeg eide og hadde opp til loftet, seks etasjer opp. Da fikk jeg en ny livsfilosofi, nemlig "kast skjiten". Eller, kaster og kaster, jeg gir bort til loppis og til Fretex. Jeg tar noen "rydde i gamle papirer"-skippertak nå og da, og da forsvinner det meste. Vi har rett og slett ikke plass til å ta vare på alt mulig dill. Men likevel er kjellerboden vår full fra loft til tak, så jeg må kanskje utvikle en enda tøffere holdning.
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserSkrotnisse av rang her, ja. Nå er de riktig nok bare litt over ett år gamle, men jeg har fortsatt noen morsmelkposer på kontoret fra da jeg pumpet til kollegaens baby. (Og bare ammeinnlegg av ull?
![]() |
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg sparer på alt og kaster sjelden. Dessverre.
![]() |
#15 |
*_*
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg er rehabilitert skrotnisse. Før tok jeg virkelig vare på alt! Ikke bare ting som kanskje muligens kunne komme til nytte en vakker dag, men også alt som hadde det minste potensiale til å minne meg om ting jeg ville bli minnet på. Som for eksempel sjokoladepapir fra en hyggelig fredagskveld.
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserNår jeg sitter på spinningsykkelen i kjellerboden, har jeg veldig god utsikt til de siste 20 åras oppsamling. Blant annet er det så koselig å se på høyttalerne fra den bilstereoen vi hadde midt på 90-tallet.
![]() |
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg er ikke skrotnisse, men bor sammen med en. Og det er meget frustrerende å måtte forholde seg til alle tingene man ikke vet hva om man får bruk for noengang og som er i veien/fyller opp boder/kjeller/kott osv. Han har en verktøybod som fløt over, og etter å ha mast lenge og vel om at den måtte ryddes (fant ingenting vi skulle ha, det var rett og slett for fullt) - så gikk jeg til verket. Kastet og organiserte, men da kom kallen og plukket ut igjen av søppelsekkene som var klare til kasting. Gamle malingsspann med tørr gammel maling (og vi kommer IKKE til å male med den malingen mer, tro meg), gamle halvtørre malingskoster, 100 små listbiter, deler til alskens elektriske artikler vi ikke har lenger, en enorm haug med "arbeidsklær" som ikke brukes osv. osv.
![]() |
#19 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg er det ikke, men min samboer er.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En skrotnisses bekjennelserJeg kan ha et sentimentalt forhold til gråstein.
![]() |
|
|