Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Materiale i prøveringer hos gullsmed

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 09:44   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Materiale i prøveringer hos gullsmed

Hva er disse ringene stort sett laget av?

Jeg var og prøvde forlovelsesringer i går, og damen var veldig opptatt av å presisere at prøveringene ikke var laget av gull. Men hun kunne ikke fortelle hva de var laget av. Da jeg ønsket å låne med meg to ringer hjem for å tenke, sammenligne og vise til karfolket, måtte jeg betale depositum på 1000,- for ett ring-par. Så det er vel ikke akkurat stål og glass-stener, skulle en tro.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:47   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Materiale i prøveringer hos gullsmed

Jeg hadde blitt provosert om selger har påpekt at de ikke var av gull - rett og slett fordi jeg har følt meg mistrodd. Som om jeg har hatt planer om å stjele, liksom! Uansett så kan det godt være ræl - men ved å sette summen så høyt, så leverer iallefall folk tilbake. har det jo kostet 50 kroner i depositum, så har det sikkert vært utrolig mange "glemte" låneringer rundt omkring.

Gammel 26-10-10, 20:00   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Materiale i prøveringer hos gullsmed

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg hadde blitt provosert om selger har påpekt at de ikke var av gull - rett og slett fordi jeg har følt meg mistrodd. Som om jeg har hatt planer om å stjele, liksom! Uansett så kan det godt være ræl - men ved å sette summen så høyt, så leverer iallefall folk tilbake. har det jo kostet 50 kroner i depositum, så har det sikkert vært utrolig mange "glemte" låneringer rundt omkring.

Nå husker jeg ikke hva de ble laget av, men en av grunnene til at det blir presisert er at vekt og farge kan være litt forskjellig fra gull.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.