|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å sove i forskjellige etasjerMannen er veldig bestemt på (eller var, han er litt på glid nå) at vi skal sove sammen med barna, altså i samme etasje. Det betyr at vi har et middels stort rom og begge ungene har ganske små rom. Nede i kjelleren har vi en stue og et lekerom av god str.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVel. Vi har to soverom nede og et oppe, så vi har jo ikke noe valg. Vi må sove hver for oss. Ungene sover nede og er 6 1/2 og 9 år. Vi har seriekoblede røyvarslere og huset er 140 kvadrat, alle sover med dørene på gløtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi sover på samme etasje som ungene, men når Storesøster blir "stor" (som antagelig skjer i løpet av 1-2 år) kommer hun til å være i sin egen etasje. Det er ikke blant de tingene jeg har valgt å bekymre meg over.
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerHe he, dette var noko av det første arkitekten vår spurte om - ho sa at folk tenkte veldig ulikt her, og hadde klare meiningar om korleis dei ville ha det. Barna i samme etasje, eller absolutt ikkje barna i samme etasje? Enkelte er bekymra for privatlivet, særlig når ungane blir eldre. Andre vektlegg meir tida når ungane er små, med nattevåk, og andre tenker brann og innbrudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerMen hovedinngangen er oppe da, så det er ingen som må hoppe ut et vindu eller noe.
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerJeg ville aldri hatt barna i en annen etasje enn oss. Vi ser på hus, og hus der det ikke kan tilfredsstilles forkastes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerJeg lar ingen sove i en annen etasje enn meg før de er gammel nok til å ha gjennomført brannøvelse og med selvstendig rømming, og forstå hva det dreier seg om.
![]() |
#10 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerUngene bor tre trinn over oss.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerJeg er livredd for brann og derfor skal ungene vare ganske store før de får sove i en annen etasje enn oss. Eldste sover i kjelleren og har gjort det siden hun var 10 år, mens vi andre sover i 2.etg. Eldste har den beste rømningsveien med et stort vindu på rommet sitt. Med mindre unger hadde det ikke vært aktuelt.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerDet høres ut som om vi har ganske lik løsning som dere, Sybil. Men vi har 2 soverom i hver etg. I sommer flyttet vi ned i kjelleren. Det er en sokkeletasje med egen inngang. Frem til da hadde vi 2-åringen inne hos oss. Eldste hadde ett knøtt lite rom ved siden av vårt.
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi har soverom i to forsjellige etasjer. Vi voksne og lillebror har soverom i 2.etg og jentene på 6 år og 7 år har rom i 1.etg. Vi har seriekoblede røykvarslere, og noe av det viktigste, vi har ene brannslukkingsapparatet stående rett ved soverommet vårt. Går brannalarmen på natta så tar bestandig den som går ut først med seg pulverapparatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi har alle soverom i samme etasje og samme ende av huset. Og sånn må jeg ha det. Fordi jeg kjenner en brannmann som ikke la skjul på hvilke unger som har best odds når det først brenner. |
![]() |
![]() |
#15 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerJeg er også selvfølgelig livredd for brann. Vi har tre soverom i 2. etg. og et nede i hovedetasjen. Da vi flyttet hit visste jeg ikke at jeg var gravid med tredjemann, og vi har sovet oppe alle fem til nå. Da har de to eldste delt rom og vi hatt et og minstemann hatt et. Han trenger fred og ro, og det samme gjør brødrene. Så nå for en måneds tid siden flyttet vi ned. Vi har seriekoblete røykvarslere som er koblet opp til et alarmselskap. Vi har brannstige men ungene er ikke store nok til å komme seg ut selv.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi har alle soverommene i samme etasje, noe annet ville vært uaktuelt. Det eneste minuset er at det fra LilleVenn sitt rom er veldig langt ned til bakken, vi har derfor montert brannstige der. Vi har ellers seriekoblede røykvarslere i alle rom. På sikt, når hun er 16 eller noe sånn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi har de to store nede, vi sover oppe. Vi har seriekoblede varslere koblet til sentral, og rømningsveien er grei fra begge rom, men enklest nede. Det er vanlig i gaten hos oss at man sover med nøkkel i nattbordskuffen slik at man kan gå rundt huset og låse seg inn til barna i tilfelle brann. De er forøvrig branndrillet til å vekke hverandre og komme seg ut gjennom dør eller vindu og løpe over til naboen.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerLurt å ha nøklene tilgjengelig på soverommet. For hvis man har det ser jeg ikke det aller største problemet? Man kan gå ut nede og man kan gå ut oppe. Dørene er rett ved soverommene. Oppe kan man også gå ut gjennom vinduet på det rommet vi bruker. Ut på terrasse. Med seriekoblede brannvarslere vil jo vi få beskjed om det skulle brenne oppe. Da kan vi gå opp trappen eller gå ut og inn oppe. Hmm.
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerVi har foreldresoverommet og 3 barnerom på hovedplanet, men Storebror har rommet sitt i sokkeletasjen. Han har hatt det et par år nå (han er 15 år). Vi har gravd opp deler av tomten og satt inn stort vindu på rommet hans slik at han har en god rømningsvei. Vi har i tillegg seriekoblete røykvarslere i hele huset, også inne på Storebror sitt rom, direkte tilknyttet brannstasjonen her i byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Å sove i forskjellige etasjerJeg er skeptisk, men hvis dere hadde tenkt gjennom hvordan dere skulle få ungene ut gjennom vinduene og hatt alt klart til det i tilfelle rottefelle kunne jeg vurdert det. Sammen med seriekoblete brannvarslere. Men syns egentlig at de er for små enda jeg. Og hva hvis det er nede hos dere det brenner først og så brenner de inne helt alene når de kunne vært reddet. Jeg tenker at det er uansett en fordel å være i nærheten av hverandre om noe slikt skulle skjedd. Huff nei nå må jeg slutte å skrive noe mer her ellers får jeg ikke sovet i natt!
![]() |
|
|