|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hva heter det lille "lokket" under lokket?Litt krøkkete overskrift, men på hårvoksbokser, f.eks., så har man en liten plastsak som man legger over boksen før man setter på lokket. Danskene kaller dette en "disk", men har vi noe navn på det på norsk?
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Beskyttelseslokk? Innerlokk? Forseglingslokk?
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Forsegling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Ja, jeg har diskutert det med en kollega, og vi kom frem til at "innerlokk" kanskje var det beste. Det er jo ikke et lokk per se, men det var det beste vi kunne komme frem til. Forsegling er det ikke, for det ser jeg på noe som beskytter produktet før første gangs bruk.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?
Det skyldes nok tidligere mangelfulle, norske pakningsvedlegg. :tsktsk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Innerlokk.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Innerlokk synes jeg også høres rimelig ut. Evt. "[det er viktig å sette på] det flate innerlokket [før man setter lokket på boksen]" eller noe sånt? Sånn for å forklare, siden "innerlokk" ikke er noe veldig innarbeidet ord på norsk (foreløbig!)?
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva heter det lille "lokket" under lokket?Jeg kalte det innerlokk. Dette var en skråstreksoversettelse, så jeg kunne ikke skrive om. Men hadde jeg det, så ville jeg brukt ordlyden til Skilpadda.
![]() |
|
|