|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Forrett til 18 personerJeg skal lage forrett til 20 personer hjemme på kjøkkenet mitt. Jeg skal selvsagt bla i kokebøker, men lurer på om dere har noen gode tips også? Det er et krav at maten må være vinvennlig (så rødbeter, artisjokk, tomatbaserte retter og rå grønnsaker utgår). Det er ikke jeg som skal betale for varene, så det gjør ingenting at råvarene er litt dyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerDenne har vi servert mange ganger med stort hell. Oppskriften kan enkelt utvides (vet ikke helt hvor mange denne er til)
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Forrett til 18 personerFiskesuppe med salmalaks og snøfrisk (hentet fra Tine sine sider, men utrolig god!)
Smelt smør, rør inn melet og spe med fiskekraften. Tilsett Snøfrisk litt etter litt og kok opp under omrøring.La suppen småputre i cirka 5 minutter og tilsett finklippet gressløk. Kjør dette i foodprocessor. Hell suppen tilbake i kjelen. Tilsett grønnsaker og fisk. Kok opp og la det trekke i cirka 5 minutter.Smak til med salt og pepper.Ha i reker og la dem bli gjennomvarme. Server fiskesuppen med litt finklippet gressløk på toppen. Suppen smaker godt ved siden av ferskt brød med.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 30-09-10 kl 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerSpekeskinke, honningmelom og rømme. Mmmm - snadder!!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerMelon og spekeskinke er knallgodt synes jeg.
Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerGåseleverpate med f.eks sopp, bacon og portvingele.
![]() |
#7 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerEn sjikkelig god (hjemmelaget) aspargessuppe!
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerkamskjell er jo bare nam-nam :sikle:
![]() |
#10 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Forrett til 18 personerParmesanmousse. Lages i forveien i brødformer, severes kald. Enkelt, penkelt. Server gjerne på ruccola og kanskje noen asparges til, hvis du gidder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett til 18 personerSalt, parmesanmousse høres utrolig godt ut! Med asparges til.
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Forrett til 18 personerAsparges er godt til sauvignon blanc, da.
![]() |
#14 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Forrett til 18 personer
Dette hadde jeg og tenkt å foreslå da jeg så overskriften. Helt fantastisk forrett, men jeg er så sær at det må være enten parma eller Serrano skinke jeg da.(selvsagt, hvis jeg lager selv).
![]() |
![]() |
|
|