Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Party! Fester du ofte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 13:32   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Party! Fester du ofte?

Jeg får ikke akkurat inntrykk av at folkene på FP er på fest hver helg.
Hvor ofte tar du deg en fest? Og drikker du da hver gang?
Blir dagen derpå ødelagt?

Og foretrekker du heller et glass vin eller tre i ro og mak, evt sammen med et par venner, eller en skikkelig fest der man sjangler bort til taxikøen utpå natten?

Gammel 24-09-10, 13:34   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Party! Fester du ofte?

Nei, jeg fester ikke ofte. Lenger.

Når jeg først er på fest (fire ganger i året, kanskje?) så drikker jeg meg helst lettere salongberuset.

Jeg foretrekker middager med og vinglass sammen med gode venner. De ser jeg jo for sjelden.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:35   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke akkurat. Egentlig aldri FEST
- jeg er fryktelig kjedelig.

Gammel 24-09-10, 13:35   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fest? Jeg er overhodet ikke noe festmenneske, og fester så lite som mulig. Et par ganger i året, kanskje?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:37   #5
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kanskje tre ganger i året, med andre ord meget sjeldent.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:37   #6
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en party lover! Elsker det meste av sosiale lag, og om det er litt alkohol involvert, så er jeg ikke en brems. Blir ikke dritings da, det orker jeg ikke, men litt susete er flott.

Er på fest 2 ganger i månden ca. Tipper jeg. Er ikke så mye på byen, men mest hjemme hos venner, ute med jobben osv.

Sist redigert av Joika : 24-09-10 kl 13:48.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:38   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store problemer med ordet "feste", som egentlig aldri har vært i mitt aktive vokabular. Men jeg tar gjerne et glass vin eller fire i godt selskap (og gjerne også i dårlig - les: mitt eget). Det blir som regel vin et par ganger i uka.

Det er sjelden jeg drikker så mye at jeg kjenner det nevneverdig dagen derpå (men det skyldes først og fremst at man uansett må opp med barna).

Gammel 24-09-10, 13:38   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Selv fester jeg veldig sjeldent altså.
I "gamle dager" før vi tenkte på barn gikk vi ofte ut i helgene. Det var sosialt og gøy, og vi hadde ingen å ta hensyn til. Vi bodde langt unna nær familie, så det var lite av familiesammenkomster og slike ting i helgene, så da ble det heller litt festing.
For vår det betød ikke det flatfyll hver helg. Jeg har aldri vært slik at jeg har likt å bli for full. Selvfølgelig har det skjedd, men det er vel mer unntak enn regel.

Nå setter jeg mye mer pris på et par glass sammen med gode venner. Gjerne sammen med noe godt å spise og bare skravling med litt lav musikk på i bakgrunnen. Husker ikke helt når jeg var ute sist faktisk.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette er fordi med FB ser man veldig lett hvem som er mye ute på livet i helgene. Folk på min alder som gjerne er ute hver helg, og at det er unntaksvis man har helt rolige helger. Har man det er det i alle fall lagt ut om det på FP, siden et tydeligvis er ekstraordinært.
Jeg reagerer faktisk litt på det. Selv om enkelte fortsatt er single og barnløse så tenker jeg at det er litt trist at man ikke har funnet andre arenaer å kose seg på, eller andre verdier i livet når man har nådd tredveårene, enn det å feste. Jeg kjenner jeg er veldig forbi det stadiet, og føler vel det er noe som hører tidlig tyveåre/tenårene til.

Jeg kjenner meg litt kjærring når jeg tenker sånn, men er jeg egentlig snerpete?

Gammel 24-09-10, 13:39   #9
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Når anledningen byr seg, er jeg glad i en fest. Nå er 40-årslagene i gang i vennegjengen, og forrige året var en höjdare på festfronten; 3-4 førtiårslag med høy (dog dannet ) partyføring. Så nei. Jeg fester ikke ofte.

Jeg drikker i festlig lag, ja, men aldri så mye at jeg blir overstadig beruset. Men jeg kan bli morsom... har jeg hørt. Jeg sjangler dog ikke til taxien. Et glass eller fem med gode venner kan absolutt være like hyggelig. Om dagen derpå blir ødelagt, avhenger av hva jeg har drukket. Jeg holder meg derfor unna sprit, champagne og noen hvitviner.

Sist redigert av leliane : 24-09-10 kl 13:54. Årsak: svarte ikke på alt.
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:39   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer veldig, men er egentlig sjeldent på fest eller ute og fester.
Treffer oftere venner og tar ett glass rødvin eller en cider.

Jeg er glad i festlige lag men må føle jeg har overskudd til det.

Passer alltid på å drikke dobbelt så mye vann som alkohol og blir dermed sjelden dårlig dagen derpå. Liker ikke å bli full, men passe brisen er helt ok.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:40   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ikke mye til festing her i gården.
Er ute med jobben 2 ganger i året ellers er det ikke stort til festing.
Skal ut med mannen og ett vennepar i kveld og spise så får vi se hvor det bærer, men kjenner jeg oss rett blir det kanskje en øl eller noe etter maten og så hjem.

Gammel 24-09-10, 13:43   #12
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sjeldnere nå enn før, så ofte kan jeg vel ikke si, men synes absolutt det er hyggelig med fester. Om jeg fester så mye varierer vel, jeg kan fint være på fest uten å drikke særlig mye og er sjelden spesielt dårlig neste dag. Noen unntak er det selvsagt, men jeg gidder ikke å få halve helgen ødelagt, så generelt sett tar jeg det roligere enn før. Jeg blir nok mer og mer glad i roligere former for sosialt samvær, også fordi jeg ser vennene mine alt for sjelden og gjerne vil prate med dem. I sånne sammenhenger kan jeg godt drikke noen glass vin, eller la være, alt ettersom.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:46   #13
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette er fordi med FB ser man veldig lett hvem som er mye ute på livet i helgene. Folk på min alder som gjerne er ute hver helg, og at det er unntaksvis man har helt rolige helger. Har man det er det i alle fall lagt ut om det på FP, siden et tydeligvis er ekstraordinært.
Jeg reagerer faktisk litt på det. Selv om enkelte fortsatt er single og barnløse så tenker jeg at det er litt trist at man ikke har funnet andre arenaer å kose seg på, eller andre verdier i livet når man har nådd tredveårene, enn det å feste. Jeg kjenner jeg er veldig forbi det stadiet, og føler vel det er noe som hører tidlig tyveåre/tenårene til.

Jeg kjenner meg litt kjærring når jeg tenker sånn, men er jeg egentlig snerpete?

Jeg synes ikke du er snerpete i det hele tatt. Da jeg var singel, som jo bare er halvannet års tid siden, følte jeg ofte sterkere forventninger om at jeg skulle være ute på byen hver helg og feste, selv om jeg altså var godt over 30. Jeg orket ikke det, jeg. Da som nå syntes jeg det var greit en gang imellom, men ikke spesielt ofte. Da jeg svarte i sted tenkte jeg mest på fester, ikke på å gå ut på byen. Det gjør jeg i hvert fall sjelden, og da mer av typen ta noen glass med mannen eller venner og dra tidlig hjem enn noe annet. Jeg er som regel for trøtt til å være ute lenge uansett.

Gammel 24-09-10, 13:46   #14
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, det syntes jeg. Hva er galt med å fortsette dette livet om man liker det? Det handler vel ikke om verdier, men om å finne på noe annet enn å sitte hjemme i sofan hver helg, komme seg ut, treffe folk.. se på livet. Jeg har inntrykk av at veldig mange ikke gjør så veldig mye annet enn å leve på jobb og innenfor husets fire vegger, og for meg ville det føltes veldig trist og kjedelig. Men om det passer andre, som flott for dem. Ikke alle har en diger vennegjeng å mingle med heller, og da er det jo flott at de kan ta seg en tur ut på byen i stedet feks.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:46   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definer "festing". Jeg er mye ute, ofte på pub/bar, en del etterfester når det er sesong for sånt, og det er som regel alkohol involvert.

Det betyr derimot ikke at jeg føler for å publisere mitt hemningsløse liv på fjesboka (på den måten, i det minste), eller at jeg ikke har funnet noen mer varige verdier i livet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:47   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ja, jeg synes de uttalelsene er snerpete/kjerring, Mjau.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:49   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg har nok festet fra meg i min ungdom, kan man si .

Er nok på byen/skikkelig fest 3-4 ganger i året. Men noen glass øl eller vin med gode venner kan jeg ta oftere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:50   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg synes ikke du er snerpete i det hele tatt. Da jeg var singel, som jo bare er halvannet års tid siden, følte jeg ofte sterkere forventninger om at jeg skulle være ute på byen hver helg og feste, selv om jeg altså var godt over 30. Jeg orket ikke det, jeg. Da som nå syntes jeg det var greit en gang imellom, men ikke spesielt ofte. Da jeg svarte i sted tenkte jeg mest på fester, ikke på å gå ut på byen. Det gjør jeg i hvert fall sjelden, og da mer av typen ta noen glass med mannen eller venner og dra tidlig hjem enn noe annet. Jeg er som regel for trøtt til å være ute lenge uansett.

Ups, her var jeg for kjapp. Vil gjerne presisere at jeg gir blaffen i om andre på egen alder er mye ute eller ikke, altså. Men jeg synes fortsatt ikke du er snerpete, du spør jo bare. Hvis du derimot begynner å kommentere til dem det du sier her, ville jeg si at du la deg borti noe du ikke har så mye med å gjøre. Folk har ulike måter å tilbringe fritiden på, og det må jo være helt greit?

Gammel 24-09-10, 13:52   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg fester sjelden og er aldri på byen. Det handler mye om indre knuter som hindrer meg i å gjøre slikt ting.

Gammel 24-09-10, 13:52   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca en gang i måneden er jeg ute en tur og drikker vin/øl sammen med gode venner. Enten på restarurant eller hjemme hos folk. Jeg er sjelden redusert dagen etterpå, og jeg vet ikke om det går inn i definisjonen fest.

Foreldrene i nabolaget har FEST to ganger i året. Da er jeg ikke i stand til å gjøre noen ting dagen derpå. De folka bringer frem det verste i meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.