Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Og korrekturleseren dro i forveien da, eller?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 20:39   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og korrekturleseren dro i forveien da, eller?

Jeg blir selvsagt glad for invitasjoner, men måtte humre litt da jeg fikk denne på jobb i dag.

Jeg tror jeg finner syv feil. Noen høyere?

Invitasjon
til VM i stor slalåm

Quality Hotel Augustin og Choice Hotels Midt-Norge

vil med dette få invitere deg med på årets store begivenhet i Åre 14 februar 07.

Da er det duket for stor slalåm og vårt store gull håp er Aksel Lund Svindal. Vi har leid en egen Choice buss tur/retur Trondheim – Åre – Trondheim.

Onsdag 14 februar 2007.

Start kl 07.00

Trondheim Stentralbanestasjon

Frokost på bussen med informasjon om Choice Hotels Midt-Norge

Ankomst

Åre ca kl 09.30

Start storslalåm ca kl 10.00
1. og 2. omgang

Retur
fra Åre ca kl 16.00

Middag
kl 17.00

Hjemkomst
Trondheim Sentral banestasjon ca kl 20.00

NB! Bindende påmelding med ett avbestillings gebyr på 475,- pr pers.

Hjertelig velkommen

Med vinter hilsen fra

Quality Hotel Augustin, Clarion Collection Hotel Bakeriet, Quality Hotel Panorama Clarion Collection Hotel Grand Olav, Comfort Hotel Park, Quality Hotel Oppdal Quality Airport Hotel Værnes og Quality Hotel & Resort Røros.

Sist redigert av Kirsebær : 08-02-07 kl 20:45.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 20:40   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og korrekturleseren dro i forveien da eller?

Jeg ler! Han dro nok i for veien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 20:43   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg markert det jeg mener er feil, og så får noen smekke meg på fingrene hvis jeg er helt ute på viddene.

Gammel 08-02-07, 20:46   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg plusser på avbestillings gebyr, pluss at datoen bare er skrevet 14 februar og ikke 14. februar.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 20:55   #5
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Fant de du fant + avbestillings gebyr.

Jeg har litt lett for å dele ord selv, på grunn av synet mitt, lange ord flyter litt, litt vanskelig å se alle bokstavene, har lett for å skrive kjempe bra i stedet for kjempebra, kjempe flott i stedet for kjempeflott o.s.v men prøver å skjerpe meg.

Gammel 08-02-07, 20:59   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Mange artige formuleringer her.
Falt spesielt for "
tur/retur Trondheim – Åre – Trondheim." Sånn i tilfelle noen var redd de ikke ville komme hjem igjen, liksom.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:10   #7
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Heter det forresten Trondheim sentralbanestasjon? Jeg har mine tvil.
Mange sier jo Oslo Sentralbanestasjon, men det er også feil, det heter faktisk bare Oslo Sentralstasjon.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:38   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Fant de du fant + avbestillings gebyr.

Jeg har litt lett for å dele ord selv, på grunn av synet mitt, lange ord flyter litt, litt vanskelig å se alle bokstavene, har lett for å skrive kjempe bra i stedet for kjempebra, kjempe flott i stedet for kjempeflott o.s.v men prøver å skjerpe meg.

Det har jeg ikke vanskeligheter med å forstå. Men jeg regner med at om du skulle utformet en invitasjon til bedrifter/samarbeidspartnere så hadde du latt noen lese korrektur før du sendte ut invitasjonen.

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Mange artige formuleringer her.
Falt spesielt for "tur/retur Trondheim – Åre – Trondheim." Sånn i tilfelle noen var redd de ikke ville komme hjem igjen, liksom.

Litt som å si at man rygger bakover.

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Heter det forresten Trondheim sentralbanestasjon? Jeg har mine tvil.
Mange sier jo Oslo Sentralbanestasjon, men det er også feil, det heter faktisk bare Oslo Sentralstasjon.

Det står Sentralstasjon på Gule sider (.no) i hvertfall.
Da har jeg sagt feil i alle år jeg også.

Er det skikkelig hovent å sende en mail tilbake i morgen for å tilby korrekturtjenester?

Gammel 08-02-07, 21:40   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det synes jeg jammen du skal gjøre Kirsebær!

Gammel 08-02-07, 21:45   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt utolig at noe sånt blir sendt ut

Gammel 08-02-07, 22:03   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 08-02-07, 22:25   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Korrektur leseren har nok reist i for veien for å for berede opp holdet!

Gammel 08-02-07, 22:36   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant åtte feil hvis man teller "stor slalom"-feilen to ganger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:10   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så mangler det vel komma mellom flere av hotellene helt nederst?

Gammel 08-02-07, 23:24   #15
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Jeg får seriøs angst av å lese sånt når det kommer fra profesjonelle avsendere.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:24   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det har jeg ikke vanskeligheter med å forstå. Men jeg regner med at om du skulle utformet en invitasjon til bedrifter/samarbeidspartnere så hadde du latt noen lese korrektur før du sendte ut invitasjonen.

Jeg tror nok det hadde vært veldig smart ja.

Gammel 09-02-07, 08:06   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal også være "ca. kl." og ikke "ca kl".

Også heter det "per" eller "pr.".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:40   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Også hadde det blitt litt mer gjennomført om en skriver enten bare -07, eller bare 2007, tyckar jag.

Og skulle det ikke stått, Da blir det duket? Istedet for Da er det duket?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:54   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og skulle det ikke stått, Da blir det duket? Istedet for Da er det duket?

Nei, "Da er/var det duket for ..." er et fast uttrykk, jeg tror ikke det er vanlig å bruke "blir" i den sammenhengen.

Gammel 09-02-07, 10:57   #20
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

For en herlig overskrift på denne tråden. DEN ler jeg av!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.