|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Gi meg ditt beste biffmåltidDet er så utrolig sjelden vi har biff så det tenkte jeg å lage på fredag. Synes ofte en kladd med kjøtt ikke er det helt store, men med godt tilbehør så er det jo godt. Vi får gjester og jeg vet at de som kommer iallefall vil sette pris på det. Jeg har stekt biff etter oppskrift fra Andreas Viestad med stort hell før så det er ikke selve stekingen jeg lurer på. Jeg vil ha tips og oppskrifter om alt det gode man kan ha til! Ikke minst oppskrift på sauser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid.Jeg ble så irritert på den biffen som jeg aldri greide å få til, så alt ble slengt i fryseren. Når det var "gammelt nok" tok jeg det opp og hadde det i lapskausen
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidLangtidsstekte tomater er godt. Del gode plommetomater i to, ha bittelitt god olivenolje, samt salt, pepper, litt melis og litt oregano over. Stek på 125 grader i ca 3 timer (kortere hvis du bruker mindre tomater). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidHer i huset mesker vi oss i blant med biff, stekt sjampinjong, ris eller ovnsstekte potetbåter, mais som har marinert i smør i stekeovnen og rødvinssaus. Av og til heller vi en skje rødvinssaus over biffen etter steking, pakker det inn i sølvfolie og setter det i stekeovnen noen minutter før servering.. Biffen er krydret med biffkrydder og pepper, det samme er sjampinjongen.
![]() |
#10 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidHasselbackpoteter og stekt sjampinjong og løk som du koker ned fløte i.
![]() |
![]() |
#11 |
Tankefull
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidMine favoritter er: grillet mais/ bakt potet/soppstuing, eller mozarellosalat/potetbåter/hvitløksbarg el buchetta, eller fløtegratinert potet/steikt sopp, løk og paprika/rødvinssaus.
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidJeg fikk en utrolig god oppskrift av en venninne.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidJeg liker godt ovnsstekt søtpotet til. Skjæres i biter eller båter. En kan også steke sammen med andre rotgrønnsaker. Nå er det jo soppsesong så jeg ville gått for noe kantarell til.
![]() |
#14 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidJeg liker også tomater i en eller annen variant, den Turban Smukk skriver om er helt nydelig til biff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidMitt beste tips er å helsteke indrefilet. Skjær bort senen, brun biffen i varm panne med smør. La den hvile en god stund. Sett inn et steketermometer, og stek til kjernetemperaturen viser 57 grader. Da skal den være rosa inni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidAndreas Viestads biffstekemetode slår aldri feil her i gården heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidÅh, nå kom jeg på sommerens må ha-salat til grillmat, og da funker den utmerket til biff også.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltidBiff er nydelig med stekte tomater til. Vi pleier oftest å ha cherrytomater, løk og sopp, jasminris og peppersaus(pose) som tilbehør til biff. Enkelt og greit, steker grønnsakene på litt sterk varme når biffen hviler etter steking |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid
Hvorfor ikke sukker? |
![]() |
![]() |