Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-13, 14:22   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

[avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Jeg elsker å legge meg ned i nyvasket kreppsengetøy. Bare lyden av det er nydelig.

Vi har ingen kreppsengesett nå, da det er det aller aller verste mannen min kan tenke seg.

Men nå har jeg kommet på en ide - kan man ha det dersom det er samme farge. Evt finnes det noen i 'samme design'? Med og uten krepp.

Vi kan jo ligge i helt ulike typer, det går jo det, men det føles litt surrete.

hva synes dere? Går det? Og hva liker dere best?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:28   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Krepp. Jeg elsker flanell også da. Og ja, det å legge seg (nydusjet) i helt nytt sengtøy, er ren nytelse!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:38   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Nope. Det eneste som duger er bomullssateng.

Heldigvis (?) er Andamannen enig, så vi slipper å tenke alternativer/kompromisser/hvert vårt.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:41   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Krepp er best.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:50   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Krepp? Vi bruker kun bomullssateng.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:51   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Mannen liker krep best, jeg liker flanell om vinteren, men aller best er sateng.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:53   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn sateng/silkegreier. Jeg fikk et sånt til jul en gang, det ga jeg bort uåpnet. Takler det ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:55   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Heldigvis er vi helt enige. Krepp om sommeren, og flanell om vinteren.

Du kan sikkert finne ensfarget sengetøy i nogenlunde samme farge i krepp og bomull, men spiller det noen rolle egentlig om sengetøye ikke er likt? Da vet dere i hvertfall hvem som er hvem.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:56   #9
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Krepp er det beste!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:00   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Hjemme hos oss er det ikke noe krav til matchende sengesett. Det skulle gjort seg - vi har pt. 4 dyner i sengen.

Mannen dør av (varmen fra) flanell, krepp har vi ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:03   #11
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn sateng/silkegreier. Jeg fikk et sånt til jul en gang, det ga jeg bort uåpnet. Takler det ikke.

Bomullssateng er ikke slik "silke"-greier. Det takler ikke jeg heller. Bomulssateng er som vanlige bomullstrekk, bare mykere.
Vi har forresten flere trekk i percale også, og det er nesten enda bedre enn bomulssateng. Men de koster jo rundt 600 kr. for ett trekk også.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:07   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Kan du ikke bare kjøpe hvite i forskjellig stoff?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 18:48   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn sateng/silkegreier. Jeg fikk et sånt til jul en gang, det ga jeg bort uåpnet. Takler det ikke.

Syntetiske silkegreier er jo som å sove med plast. Bommulsateng er noe helt annet, det er ekstra fin bomull.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 18:50   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Enig, det er to ting som ikke må forveksles.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 18:52   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Sateng. Eller bare vanlig bomull.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:01   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Krepp om sommeren og flanell om vinteren.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:03   #17
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Jeg liker både krepp, flanell og bomullsateng.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:20   #18
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Nyvasket krepp som har tørket i sommersolen=ultimate dynetrekknytelsen. På vinteren er flanell også deilig. Bomullssateng kan gå, men sånn syntetisk sateng hadde jeg aldri orket.

Hva med laken, da? Jeg liker best strekklaken av frotte. Ikke så glad i glatte bomullslaken.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:24   #19
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Krepp er grusomt! Flanell duger når soveromstemperaturen ligger på under 10 grader, men ellers er det bomullssateng som gjelder.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:43   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.904
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [avsporing fra sengesettråden] Krepp vs vanlig sengetøy

Krepp gir meg sommerhyttefølelse, flanell er for klamt. Bomullssateng o.l. er det mest komfortable.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no