Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger tips til bra blender som holder

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-15, 21:34   #1
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trenger tips til bra blender som holder

Heisann.

Vi har hatt mange forskjellige blendere de siste årene, og ingen av de har holdt særlig lenge. Vi begynte med en av de billigste fra OBH, den holdt et par måneder. Så kjøpte vi en dyrere til ca 1000kr som tilfeldigvis også var fra OBH. Den gikk også i stykker relativt kjapt. Noen av de har motoren brent på, og noen har pakninger/kniver/glass gått i stykker på.

I tillegg har de gjort en dårlig jobb med frosne bær, man må tilsette utrolig mye væske for å "komme videre".

Brukes mest til smoothielaging med frosne bær, og knusing av is. Kvalitet er viktigere enn pris, nå er vi lei av å kjøpe dårlige ting. Så kom med tips

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 21:45   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.721
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Hvis pris ikke er viktig er det Vitamix eller Blendtec som gjelder. Jeg bestilte min Vitamix fra UK juicers og er veldig fornøyd.

Kitchen Aid lager også en god blender, og denne er betraktelig billigere enn de førstnevnte.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 22:13   #3
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg skal sjekke ut de, takk for svar Ser noen har hatt trøbbel med en pakning på kitchen aid sin, noen erfaringer rundt dette?

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 22:14   #4
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg vet jeg sa at prisen ikke var viktig, men fikk allikevel litt sjokk når jeg så prisen på vitamix sin 6500 var litt i overkant. Men rundt 2000 går ihvertfall fint. Visste ikke at blendere kunne bli så dyre jeg

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 07:13   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg er veldig fornøyd med min Kitchen Aid blender. Knuser islett som en plett. Har hatt den og brukt den jevnt i ca 5 år nå

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 07:41   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Har en Philips til ca150k0kr og er kjempe fornøyd

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 08:05   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg er også fornøyd med Kitchen Aid sin.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 08:26   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg er også fornøyd med KitchenAid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 08:53   #9
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Også fornøyd med Kitchen Aid blenderen.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 09:27   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Kan eg kuppe litt? Eg treng ein til smoothie, og til å hakke mandler og kjeks. Funker den kitchenaid med isknusefunkskon til det? Eller må eg ha noko anna då?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 09:57   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg er ikke fornøyd med Kitchen Aid. Den er virkelig ikke særlig sterk på frosne bær eller isknusing.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 10:06   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Den nyeste fra Kitchen Aid, den som heter Diamond skal være vesentlig bedre enn den gamle Artisan-blenderen. Pakningen er bedre, og selve blendingen blir bedre iom at den er firkantig i bunnen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 10:34   #13
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Diamond så jo bra ut den Hvis den er bra i tillegg, så spørs det om det blir den

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 10:50   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.272
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg har en Philips som kostet 1200kr for 9 år siden. Den er kjempebra. Har også en nyere stavmikser fra samme merket som brukes nesten daglig og fungerer helt supert, så jeg kan virkelig anbefale Philips.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 11:32   #15
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Greit å vite, skal se litt på philips også. Tilfeldigvis ser det ut til at alle blenderne våre har vært fra OBH, så det spørs om det er akkurat det merket som er dårlig. De er ihvertfall veldig ofte på tilbud

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 11:58   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.272
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Wilfa og Krups har jeg dårlig erfaring med bare for å nevne det.
Denne saken er det jeg har
http://www.philips.co.uk/c-p/HR2094_...ection-blender

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-15, 08:35   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Jeg tror Wilfa har en til ca 1000 som er bra. Har hatt min i flere år nå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-15, 08:37   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Vi har kitchen aid og er foreløpig fornøyd. Har ikke hatt den lenge nok til å si noe om varighet men.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-15, 11:00   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bra blender som holder

Vi har en fra Wilfa som ikke er dyr(kostet rundt 700 kroner?), superfornøyde med den. Brukes nå minst 4 dager i uken til å lage frokostsmoothie, dvs den takler finfint frosne bær/isbiter. Vi er på maskin nummer 2 nå, den forrige sa takk for seg etter 3 års slit, den brukte vi like mye og mer, i perioder hver eneste dag, den fikk vi forresten på tilbud til 550 kroner.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no