Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 08:34   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Hmmm, visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne så da prøver jeg her.

Yngste har bursdag nå og skal invitere gruppa si i barnehagen hjem til seg. Da blir de 13 stykker (4 - 5 år) og det skal serveres pølser, gele og muffins.
Men hvor mye gele og muffins skal jeg beregne????
Ja forresten, regner med at de voksne kanskje vil ha også. Og siden det er i barnehagetiden så er de 3 stk.

Noen formening?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:37   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.044
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Min erfaring er at det går veldig mye mindre kake enn man skulle tro. Jeg tror egentlig at en muffins pr barn holder greit. Og med noen ekstra i reserve.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:45   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

En muffins pr barn burde holde, men min erfaring er at enkelte foreldre kommer skrubbsultne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:45   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Kake dropper jeg glatt for jeg tenker den bare blir musespist likevel. Derav gele og muffins

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:46   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

En muffins pr barn burde holde, men min erfaring er at enkelte foreldre kommer skrubbsultne rett fra jobb.

Slipper den da vi inviterte i barnehagetiden så det er de ansatte som kommer, dvs de to som er på den gruppa.
Og pølser får de jo først

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:46   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Gele da?
Har en lynet form som jeg tenkte jeg skulle lage rød gele i, den rommer 1,5 liter.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:51   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.044
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Det spises fryktelig lite gele, synes jeg. Men hvis det er lynet-gele, så blir det jo veldig stas.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:02   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.184
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

I seksårsdagen ble det spist vesentlig mer gelé enn kake, husker jeg, men det sier egentlig mer om hvor lite kake som ble spist. Det er jo veldig kult med en stor Lynet-gelé, den ser fin ut på bordet, og det er jo både lite jobb og veldig billig, så jeg hadde helt klart laget en sånn en. (Da må du vel ha to eller tre gelépakker for å fylle den? Er det ikke 6 dl eller noe sånt i en pakke?) Og om du regner noen muffins ekstra, så er det jo veldig greit å putte dem som er til overs i fryseren etter selskapet (ikke sett frem alle på bordet i så fall, ha noen på kjøkkenet, og fyll på ved behov, så de ikke blir tilgriset).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:22   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Jeg lager stort sett gele i porsjonsglass til barnebursdag. Da trenger jeg bare og beregne 1 porsjonsglass til hver av både store og små. Bruker sånne engangs gjennomsiktige glass i vanlig "melkeglass" størrelse. Fyller på med forskjellige farger og det er plass til evnt. vaniljesaus på toppen. Av muffins så ville jeg beregnet litt mere enn 1 til hver, men du trenger ikke å beregne så mye som 2 til hver kanskje. Jeg pleier og beregne to til hver da. Hvor mye det går kommer helt ann på pyntingen på toppen. Jeg lager ofte en porsjon lyse muffins og 1 porsjon sjokolademuffins av Toro posene til en sånn størrelse på selskapet. Av pølser så ville jeg beregnet 2 til hver, men latt være og varme alt på en gang så ser du underveis. Husk kyllingpølser også om det er noen muslimer i barnehagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:37   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I seksårsdagen ble det spist vesentlig mer gelé enn kake, husker jeg, men det sier egentlig mer om hvor lite kake som ble spist. Det er jo veldig kult med en stor Lynet-gelé, den ser fin ut på bordet, og det er jo både lite jobb og veldig billig, så jeg hadde helt klart laget en sånn en. (Da må du vel ha to eller tre gelépakker for å fylle den? Er det ikke 6 dl eller noe sånt i en pakke?) Og om du regner noen muffins ekstra, så er det jo veldig greit å putte dem som er til overs i fryseren etter selskapet (ikke sett frem alle på bordet i så fall, ha noen på kjøkkenet, og fyll på ved behov, så de ikke blir tilgriset).

Jepp, trenger 3 esker gele, mulig 4 går, men da tror jeg ikke jeg tør å flytte på den
Skjønner det er forskjell på om folk spiser gele eller ei, vi er en gelefamilie på begge sider så på hver familiebursdag er det MYE gele
Men det skulle holde med den forma da??

2 pølser ca på hver, 1 muffins pr hode (lager nok litt mer) og lynetforma med gele altså sånn ca hittil i allefall.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:33   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Min erfaring er også at det ikke spises så mye egentlig. Noen spiser to pølser, mange bare en. Tror heller aldri jeg har opplevd at noen har spist to stykker kake, ofte spiser de ikke opp det ene en gang.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:36   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Her var det kaken som forsvant, ikke geleen.
Ville beregnet 2 pølser til hver jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:14   #13
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Syns det pleier å gå mye kake, jeg. Hvis jeg skulle hatt 13 barn + et par voksne, så ville jeg nok lagd en sjokoladekake, beregnet 1,5 muffins til hver og 3 pakker gele. Nå skrev du jo at du ikke ville ha kake, da ville jeg som noen andre nevnte, gått for både både lyse muffins og sjokolademuffins.

Ville beregnet 2 pølser til hver, men hatt litt ekstra i kjøleskapet.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:18   #14
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

Vi hadde 4årsbursdag før jul, da var det 9 barn her, en pølse til hver og et par unger som spiste to. Hadde kake som nesten ingen spiste noe særlig av, og to ferdigpakker (sånn firkanta kartong) med gele med vaniljesaus og div godteri som tilbehør (skulle egentlig lage tog av dette, men det ble det ikke noe av). Det ble spist litt over en av de ferdigpakkene. Det var helt fint altså. Med godtepose den siste halvtimen så var ungene godt fornøyde. De var jo mest opptatt med å utforske lekene her egentlig.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:22   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye "mat" i 4-års bursdag?

2 pølser til hver og kanskje noen ekstra.
Min erfaring er at endel barn spiser mer enn en muffins, så jeg ville nok beregnet litt mer enn bare en til hver. 1.5 kanskje?
Gele har jeg ikke peiling på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no