Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regntøy/dresser og vask

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 23:35   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Regntøy/dresser og vask

Hvis regntøyet eller dressen er ganske møkkete på onsdag, tar du det med hjem og vasket det, eller venter du til fredag?

  Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:38   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Det kommer litt an på om det er fullstendig gjørmehav ute, og også hva slags plagg det er. Det har hendt at jeg har tatt med gummibukser hjem og spylt av det verste i dusjen bare.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:41   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Jeg bryr meg ikke om dag, tar det ikke med hjem hver helg, Tar det med hjem når det er skittent. Noen ganger trenger jeg et spark bak. Helst har jeg med rent før jeg tar med det skitne hjem.

Har 2 sett.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:57   #4
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Er det skittent på innsiden tar jeg det med hjem. Er det på utsiden venter jeg til fredag. Men jeg har ikke vært borti dette med særlig skit på utsiden enda, siden de ofte spyler barna etter de har vært ute i gjørme. Jeg har 3 regnsett å sjonglere med, så det hadde ikke vært noe problem.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:57   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Tar alltid med hjem.. Dytter det i maskinen, så tørker det så fint til dagen etterpå. Synes det er så ekkelt for de å ta på seg noe som er møkkete.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:00   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Vi har alltid tatt det med hjem hver helg, samt ellers når det har vært møkkete. (Det er jo ekkelt å skulle ta på seg møkkete klær.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:34   #7
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Tar klærne med hjem og vasker det hvis det er møkkete, også midt i uka

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:41   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Barnehagen vår er så flink på dette, er regntøyet så møkkete at det trengs å vaskes så henger det så fint i en pose i garderoben til ungene. Jeg har til dags dato ikke opplevd å få hjem regntøy som ikke behøver å vaskes, så de gjør dette kun når de mener det er nødvendig. Dermed bryr jeg meg ikke om hvilken dag det er, det vaskes etter behov. Men det hender at jeg i tillegg tar det med meg hjem i helgen for å vaske, dersom det har vært brukt og er litt møkkete men det alikevel ikke drysser av det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:41   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Ja, jeg også gjør det. Det er som Superior sier, ekkelt å skulle ta på seg sandete og skittent yttertøy. Har flere dresser og regnsett, så slipper og stresse for å få det rent.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:47   #10
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask.

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Tar alltid med hjem.. Dytter det i maskinen, så tørker det så fint til dagen etterpå. Synes det er så ekkelt for de å ta på seg noe som er møkkete.

Jeg og, tar det med hjem hver dag for spyling / vask viss det trengs.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:19   #11
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Tas med hjem til vask når det er møkkete, uansett hvilken dag det er.

Ser når jeg er på jobb selv att det er lite triveligt for barna å ta på seg møkkete klær. Og hvorfor skal barna ta på seg møkkete klær? Vi hadde da aldri gjort det selv.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:25   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Tar det med i helgene som oftest. Vi har lys dress til prinsen, så den blir skitten før jeg rekker å tenke meg om, så det er ikke noe poeng i å vaske den oftere tenker jeg.

Barnehagen varsler ikke om at yttertøyet er skittent - men kanskje jeg tar det med ofte nok.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:26   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Det bestemmer egentlig barnehagen. Vist det er møkkete, så ligger det i en pose når vi kommer. Slenger det til vask, vrenger det og tørker det på vranga. Da tørker det på et blunk.

Har litt ekstra sett også, suplerer med det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:29   #14
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Vi vasker/tørker av regnklærne hver dag hvis regntøyet er skittent. Det sparer også garderoben for mye søl. I vår barnehagen kan gjørmete regntøy føre til at noen ikke kan bli med på planlagte turer med tog/buss eller båt. Alle må være i stand til å sitte i fremkomstmidlet man skal benytte, og er man sølete, så begrenser det seg veldig. Det er foreldrenes ansvar å holde ting i orden. Barnehagepersonalet kan ikke spyle 10 unger før man skal på tur.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:40   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Vi tar det med hjem hver helg for vask
Er det skittent midt i uken,tar jeg det med hjem og spyler av det i dusjen
Dersom jeg vasker det på etttermiddagen for å ha det med i barnehagen dagen etter, hender det at det ikke er tørt til morgenen etter.
Derfor bare spyler jeg det midt i uken.
Får av ganske mye skitt på den måten

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:24   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Jeg tar det med hjem og vasker det når det er skittent. Som regel så skyller de barna i barnehagen før de går inn, så regntøyet blir ikke så ille.

Jeg rekker helt greit å vaske og tørke til neste dag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:27   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Da tar jeg med det hjem og spyler i dusjen for å få av sanden.
Vasker det til helgen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:41   #18
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Eg vaskar det når det er behov, uansett dag. Regnkle tørkar uansett fort når det blir vrengt før det hengast opp, og i tillegg har eg mogelegheit for å henge opp sånne "hasteprosjekt" framfor varmepumpa. Det blir tørt på null tid! Eg tykkjer det er ekkelt å ta på meg gjørmete utekle sjølv, og reknar ikkje med at det er stort meir behageleg for ungane.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:53   #19
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Vi har 2 sett, så er det veldig skittent hadde jeg vasket det midt i uka.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:19   #20
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regntøy/dresser og vask

Vi har 3 sett så det er ingen problem om det er skittent midt i uken.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no