Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanntrekking. Noen råd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 14:51   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanntrekking. Noen råd?

(OPPDATERT MED RAPPORT LENGER NEDE I TRÅDEN)

Mellomsøster må dessverre trekke en fortann, om to uker skal hun til pers, stakkars lillepjusken min.

Hun er tapper og flink hos leger og sånt, vanligvis, helt til det eventuelt blir for mye og hun bryter sammen i hikstegråt... Men inntil da gaper hun og gjør alt hun får beskjed om (unntatt å snakke, selvsagt).

Jeg gruer meg så skrekkelig, og lurer på hva jeg skal gjøre for å gjøre det lettere for henne. Jeg tenke om hun kunne få en ny leke eller noe først, som hun kunne ha og holde i og se på. Med fersk begeistring liksom. Eller noe annet.

Tror dere de går med på å trekke en av mine fortenner i stedet for hennes?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 23-06-08 kl 13:17.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 14:53   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mellomsøster må dessverre trekke en fortann, om to uker skal hun til pers, stakkars lillepjusken min.

Hun er tapper og flink hos leger og sånt, vanligvis, helt til det eventuelt blir for mye og hun bryter sammen i hikstegråt... Men inntil da gaper hun og gjør alt hun får beskjed om (unntatt å snakke, selvsagt).

Jeg gruer meg så skrekkelig, og lurer på hva jeg skal gjøre for å gjøre det lettere for henne. Jeg tenke om hun kunne få en ny leke eller noe først, som hun kunne ha og holde i og se på. Med fersk begeistring liksom. Eller noe annet.

Tror dere de går med på å trekke en av mine fortenner i stedet for hennes?

Bestikkelser fungerte fint for meg, men da måtte jeg få de etterpå, ellers feiga jeg ut med bestikkelsen allerede i hånda. Det var mer safe å vite at om jeg var flink og holdt ut, skulle vi gå å handle noe Barbie-tøy eller lignende etterpå.

Lykke til!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 14:54   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Jeg tror egentlig hun vil gjøre det hun får beskjed om altså, hun er veldig "autoritetstro". Det er mer at jeg vil at det ikke skal være så skrekkelig for henne, sån at en distraksjon kunne være bra.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 14:56   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror egentlig hun vil gjøre det hun får beskjed om altså, hun er veldig "autoritetstro". Det er mer at jeg vil at det ikke skal være så skrekkelig for henne, sån at en distraksjon kunne være bra.

Det var jeg også, men jeg holder likevel en knapp på gulroten etter endt tannlegebesøk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 14:57   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Dessverre kan de ikke trekke en av dine tenner. Det hadde vært greit å kunne gjøre det på den måten mange ganger.

Etter min erfaring går det å trekke melketenner veldig greit. Du kan få noe beroligende så hun ikke husker hva som skjer. Vi har fått tilbud om det begge gangene. En stikkpille (klarer ikke å huske hvilken medisin det var). Jeg valgte å ikke gi noe. Det har bare tatt noen få minutter å trekke tanna og jeg har heller holdt fast barnet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 14:58   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Jeg hadde ihvertfall gitt henne smertestillende på forhånd, det gjør at bedøvelsessprøyten ihvertfall ikke blir vond. Og så hadde jeg fortalt henne nøyaktig hva som skjer, jeg har erfaring med at selv små barn som vet hva som skal skje er mye roligere enn de som ikke vet det. Leke synes jeg også er lurt, om det er best å gi den på forhånd eller etterpå er jeg ikke sikker på.
Jeg måtte trekke en tann da jeg var omtrent 4 år, og jeg skulle få kjøpe en lekegitar etterpå, det hjalp mye, jeg husker at jeg satt og gledet meg til å gå sammen med mamma og kjøpe den, gjennom hele tannlegebesøket.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 15:00   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Christian gjennomgikk en ganske stor operasjon i fjor. Han hadde noen tenner som ikke skulle være der. De var bak fortennene oppe. Tannlegen hadde aldri sett noe lignende før. Det var mannen som ble med ham og han sa han var utrolig flink. Han fikk masse sprøyter med bedøvelse. Måtte sy en del også. Tannlegen tok ut 3 tenner, eller de var ikke ordentlige tenner som sagt.

Å ja, en gave ville jeg ha gitt henne etterpå. Det fikk Christian.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 15:23   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Stakkars liten!
Jeg var eldre, jeg gikk ihvertfall på skolen da de dro ut alle tennene mine. Jeg skulle lizzom få en presang for hver tann, men jeg var yngstemann og måtte trekke uhorvelig mange tenner så min mor ble litt lei hele greien tror jeg, jeg fikk ihvertfall aldri alle presangene jeg var lovet ... :mumler: Mulig jeg må be om oppgjør nå, med renter.

Hva med tur til lekebutikken i premie? Umiddelbart etterpå, for å ta brodden ut av den dumme opplevelsen? Og så må hun jo få velge middag, må vite. Det er ikke alt som er like greitt å få i seg med trukket tann. Is er jo godt ...

Jeg knakk forresten en fortann før den tid. Tannlegen lurte i meg bedøvelsessprøyten utenfor synsvidde, eller mamma var med å avlede. Fikk salve på først. Kjente ikke at tannen ble trukket, og jeg var lykkelig uvitende i ukesvis om at jeg hadde fått sprøyte. Det er kanskje litt sånn 80-tallsfremgangsmåte?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 15:34   #9
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Vil bare ønske deg lykke til. Eldste hos meg har trukket 5 tenner, deriblant alle 4 hjørnetennene (melketennene)for et års tid siden. Det var ikke noen kjekk opplevelse, men det hjalp iallefall litt da hun fikk beskjed om at vi skulle rett i lekebutikken og hun fikk velge seg noe kjekt etterpå. Vi måtte avgårde i 5 omganger, først den ene jekselen (som startet det hele) så var vi tilbake og trakk en hjørnetann, så to og så den siste tilslutt.
Hun fikk først bedøvelseskrem på tannkjøttet, så bedøvelsessprøyte.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:11   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Angående premie: Bare ikke sleng på et "hvis du er flink". Jeg husker med skrekk og gru da jeg som femåring var lovet Skippern-spill hvis jeg var flink hos tannlegen. Jeg hadde hull og ville ikke bore der og da, men heller komme tilbake siden. Jeg var så redd at jeg sannsynligvis hyperventilerte, for jeg husker ennå hvordan hele rommet plutselig gikk rundt og jeg begynte å kaste opp. Og nei, jeg var ikke flink og fikk ikke det etterlengtede Skippern-spillet. Eller jo, onkelen min syntes nok det var urimelig, så han dro sporenstreks til byen og kjøpte det.

Ja, og der greide jeg sannelig å skrive masse om meg sjøl, gitt. Men poenget er at jeg ikke synes noe om å love små barn noe forutsatt at de er flinke når det er noe de er veldig redd for. Men å ha noe å se frem til er helt sikkert storveis.

Håper det går bra, da!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:00   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Kif: Alle tennene?? Stakkars deg!!

Da lover jeg henne en premie, og så kan jeg sitte og hviske til henne om den gjennom seansen.

Veslepjuskelusken min!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:20   #12
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Jeg har vært på forelesning om barn og kreft i dag, og noe av det vi lærte er overførbart til andre situasjoner hvor barnet skal gjennom noe som er vondt, og som de gruer seg til.

- Ikke si at det ikke kommer til å gjøre vondt! Men si at tannlegen vil gi henne bedøvelse for at det skal gjøre mindre vondt.
- Be tannlegen forklare hva som skal skje.
- En god bamse som hun kan holde og klemme hardt hvis det gjør vondt, kan være fint. Enten en hun er spesielt glad i, eller en ny som er plukket ut spesielt for anledningen.
- Musikk/lydbok på ørene gjør at mange slapper av bedre. Eller at mamma sitter ved siden av og holder i hånda og snakker om hyggelige ting. Sommerferien, feks. Barn er utrolig gode på visualisering, å flytte fokus bort fra det som er vondt.
- Det er lov å be om en pause, tannlegen kan vente til jenta di er klar.
- Masse skryt, og gjerne premie etterpå. Og det er lov å gråte, rope, være redd.

Det går sikkert bedre enn dere frykter, men jeg føler med dere begge. Hadde fryktelig tannegeskrekk selv, og det er ingen spøk.

Masse lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:25   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Bedøvelsen gjør vondt. Men man kan få bedøvelsessalve først som gjør at man ikke merker bedøvelsen. Den er det også voksne som ber om faktisk.

Husk å fortelle at bedøvelsen kommer til å sitte i etterpå og beskriv hvordan det kommer til å kjennes ut, og at det IKKE er farlig. Og at det er best å spise is (feks) når denne er gått ut, ellers kan den være litt vanskelig å spise.

Husk også å fortelle at det kommer til å blø litt, men at det går fort over. Og at hun kommer til å kjenne en grop i tannkjøttet i noen dager etterpå.

Ta med et kosedyr som hun kan ha foran/oppå øynene i tilfelle hun synes det er skummelt å se på.

Hvorfor må hun trekke? Hvis det er pga et uhell så er det kanskje greitt å poengtere at det ikke er hennes feil at hun må trekke; det kan ellers føles som en straff.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:31   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Kan hun sitte (ligge) på fanget ditt? Når Glitterbarnet var på sin første tannlegetime ble det litt for mye for ham å sitte i stolen alene, med mamma og pappa kun i holde hånd-avstand. Så jeg satte meg i stolen, med han liggende oppå meg. Da kunne jeg holde ham slik at han følte seg trygg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:12   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Jeg håper da hun kan sitte i fanget, ja! Noe annet har faktisk ikke slått meg. (Det er bra jeg ikke lever på den tiden da man måtte vinke ha-det til barna i det de gikk inn sykehusdøra for et par måneders opphold...)

Forklare bedøvelsen, ja. Det er viktig.

Jeg har jo trukket noen tenner selv, og syns det er ganske ekkelt, særlig etterpå. Det er nok derfor jeg kvir meg sånn til dette her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:53   #16
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Storesøster falt og slo tanna si da hun var litt over 3 år. Den ble slått oppover mot nesa og tannkjøttet foran flenget opp. Det var ille.

Tannlegen måtte hente tanna frem fra bløt-vevet under nesa. Det var skikkelig hovent og vondt. Hun hadde smertestillende og fikk bedøvelses gele før han satte sprøyta. Hun fikk også likeglad-tbl før selve inngrepet.

Hun satt på fanget mitt i stolen og jeg sang og sang og hun hylte, men hun satt stille. Jeg synes hun var utrolig flink. Hun ville jo ikke ha tann under nesa heller som hun sa!
Hun husker ikke selve inngrepet og har vært hos tannlegen for kontroller etterpå og samarbeider godtHun har ikke fått skrekken!

Hun har vært mye hos lege og sykehus fra før og jeg er så glad forat dette ikke ble for ille! Hun er fortsatt samarbeidvillig overalt

Jeg fikk sjokk da jeg så hvor lang rota var!

Dere har en veldig fordel med at hun ikke har akutt skade med masse dundrende smerte og hovent vev.

Stor oppmerksomhet og premie etterpå er kjempelurt!
Masse lykke til!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:59   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.516
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Lykke til, jeg skjønner godt at du synes det er fælt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 10:48   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Mulig jeg tråkker feil nå, men er det mulig at hun kan få noe beroligende i forkant? Vesla fikk det da hun skulle gjøre en ubehagelig sykehus-undersøkelse i våken tilstand. Det var fryktelig ubehagelig å se henne påvirket, men hun var veldig rolig under undersøkelsen og husket lite av den etterpå. Det ville nok vært traumatisk om hun ikke hadde fått beroligende.

Ellers er det jo kunsten med å legge frem alt som skal skje i løpet av tanntrekkingen uten at det virker skremmende, men samtidig få barnet til å forstå at det ikke blir noen fest sånn at det ikke skal oppleves som tillitsbrudd.

Lykke til, det er jo relativt fort gjort å trekke en melketann og etterpå kan dere snakke masse om hvor flink hun er.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:16   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Det gikk så fint!!

Det er selvsagt helt skrekkelig å bivåne noe nær en lemlesting av sitt lille barn, men jenta tok det så bra at jeg i tillegg til å være sjokkskadet og trist også er så stolt at det sprenger i brystet.

Vi hadde snakket om hva som skulle skje, og hun gikk fryktløs til tannlegen, gledet seg til lekene på venterommet, drasset med seg begge kosepusene inn, og satt fint i fanget mitt. Det siste var nok mest for min del, tror jeg. Hun fikk bedøvelsesgel, og en bedøvelsessprøyte som det tok EVIGHETER å sette (sikkert for at det ikke skulle sprenge for mye?). Det var vondt å se på (ja, for jeg MÅTTE selvsagt se rett opp i speilet over oss slik at jeg fikk med meg alt. Iddiot.). Så viste hun frem tanga, kjente litt på tanna med den, lirket litt og litt mer og forsiktig og fint så var den plutselig ute. Veslepusen min fortrakk ikke en mine, og sprang fornøyd bort for å velge skrin til tanna og leke til belønning. Så var det hoppesteg og tralala ut til bilen.

Er ikke hun fantastisk??

Hun så så fremmed ut, med hoven leppe og uten fortann, men jeg tenker vi blir fort vant til det. Nå er det i hvert fall gjort!

(Bare dren- og polyppoperasjon igjen...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 14:11   #20
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tanntrekking. Noen råd?

Blir helt rørt selv, jeg...

Veldig godt å lese at alt gikk så knirkefritt og at både hun og du gjorde en kjempejobb.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no