Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fergene i Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 16:32   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fergene i Hellas

Vi skal på øyhopping i Hellas til sommeren. Hotell har vi allerede booket, så det blir ikke så veldig spontant.

Jeg lurer litt på disse fergene. En av hotelleierne sier vi bør booke fergebilletter snart, at det kan komme til å bli fulle ferger. Stemmer det? Er prisene "faste", eller kan de variere på samme måte som flybilletter?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 17:03   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fergene i Hellas

www.directferries.co.uk. Vi bestilte her til Italia ferie. Veldig greit, måtte innom billettluken på havna. Det lønner seg å betale for sete på litt lengre turer. Spesielt om dere har barn og bagasje.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:18   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Jeg synes det høres ut som tøys å bestille ferjebilletter alt nå – de fulle ferjerutene er jo ikke klare engang. Vi pleier å kjøpe ferjebilletter hos et av reisebyråene på flyplassen når vi flyr til Athen, og på øyene kjøper vi når vi har bestemt oss. Den eneste gangen vi har opplevd problemer med å oppdrive billetter, var under generalstreiken i forfjor da det var havneblokade i Pireus.

Hvor skal dere, da?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 06:34   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Takk for svar! Jeg syntes også det hørtes litt vel overivrig ut å bestille allerede.

Vet dere om prisene er de samme på nett som senere?

Vi endte vel opp med å herme etter dere, Toffskij? (Santorini - Koufinisi - Naxos - Athen). Men vi skal jo reise fra Santorini, og der kan det vel kanskje være verre å få tak i billetter, eller?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 07:19   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

De selger nok ikke ferjebilletter på flyplassen på Santorini, tror jeg. De gangene vi har fløyet til Santorini og så reist rett videre, mener jeg vi har kjøpt ferjebilletter i havna.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 07:32   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Vi har kjøpt fergebilletter allerede. Jeg har ikke tatt de båtene før, og ville gjerne ha minst mulig usikkerhetsmomenter når vi kommer dit.
I og med at hotellene er bestilt, er det greit å være sikker på at det går båter de dagene.
Siden flyet vårt lander i Athen etter midnatt, ser jeg ikke for meg at det er noen ideell tid for å kjøpe fergebilletter på flyplassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 17:04   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Takk for svar!

Vi ender nok opp med å kjøpe billetter på forhånd vi også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 17:11   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Jeg leste i ett eller annet magasin at www.hellas.no kan ordne bestilling, og sender billettene hjem til deg på forhånd.

Jeg hadde allerede kjøpt da jeg så det, og printen fungerer ikke som billett - de må hentes på kaia. I håp om å slippe å være så tidlig ute på den første båten, som går kl 7 om morgenen, sendte jeg mail dit og spurte om det var mulig at de kunne ordne at billettene ble utstedt og sendt hos dem. De var veldig behjelpelige, og det endte med at båtselskapet sender billettene helt gratis til oss med en eller annen kurertjeneste. Veldig greit å ha alt i boks syns jeg, for å redusere sjansen for at noe skjærer seg underveis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 17:52   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Nyttig info! Takk for at du deler!

Jeg har så lyst til at det skal være ferie nå!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 11:22   #10
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Så kjekt dette høres ut. Nå fikk jeg lyst å dra på øyhopping, men tror jeg skal vente til han minste er litt større, han er 2 nå.

Var på øyhopping med ei venninne for mange, mange år siden. Men det blir jo litt annerledes når en reiser med barn.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 23:29   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Vi skal visst alle til Kykladene i samme periode
Jeg bruker ofte bestille på forhånd og henter på kaien i Santorini. Bestiller da på
ferries.gr eller greekferries.com
Jeg har ikke opplevd å ikke få plass bortsett fra i streiketider med få avganger.
Men så klart om dere har booket hotell, så vet dere jo avreise til øyene, så da er det jo fint å få billettene i havn.


Teller uker til vi drar

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 06:25   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fergene i Hellas

Ja, det blir spennende å se om noen av oss slumper borti hverandre.

Høres ut som en plan å bestille på forhånd.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no