Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken matbutikk på grensa?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 00:13   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken matbutikk på grensa?

Jeg og en venninne skal på harrytur; egentlig er det venninna mi som skal og jeg er med for turen/selskapet - men klart, jeg handler vel litt jeg også. Hvor er det egentlig rimeligst og samtidig godt utvalg?

Jeg tenker kjøtt, kylling, pasta osv og venninna mi trenger vel det samme pluss glutenfritt og snus osv.

Er det Nordby som er greia? Eller mer like over grensa der? Vi ankommer vel Strømstad men har bil så vi er mobile. Kanskje Nordby som er kjekkest fordi der er mer å titte på men kanskje det kan være rene torturen for meg med slunken lommebok.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:15   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

I Strømstad er vi på polet. Kanskje Konsum midt i byen med godt utvalg, men ikke billig. Helsekost og apotekvarer er billig i Strømstad. Og det er en hyggelig Cafè ved kanalen. Og en butikk med danske småbarnsklær. Så til Nordby for dagligvarer, det er en Coop deleid butikk med mye kjente varer. Mulig den ikke er billigst på kjøtt, for det ser jeg ikke etter, kun svenske rene kjøttvarer, det er billig nok. Og danske Gøl pølser med 86% kjøtt.

http://www.nordbysupermarket.se/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 17:31   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.973
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Vi kjører aldri lengre enn Norby. Der får man jo alt hva man trenger (dog kjøper vi ikke alkohol, så det er ikke et issue). Vi handler på MaxiMat. Der har de et enormt utvalg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 17:37   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.475
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Hvor mye sparer man egentlig på å kjøre til Nordby og gjøre storhandel der? Sånn at det forsvarer turen, eller er det virkelig mye å tjene inn?

Jeg har jo handla i Sverige noen ganger, men syns det er vanskelig å direkte sammenligne matvarer og priser. Og noe er da en del dyrere enn i Norge også?

Bare spør fordi jeg lurer, altså. Nå har vi endelig fått oss fryser med plass til litt mer enn tre kyllingfilleter og en isboks, så kanskje vi burde ta turen

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 17:50   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Vin, snus, og reseptfrie apotekvarer er klart billigere. Helsekost som Cocosa er halv pris. Svensk karbonadedeig, som fersvareansatte lovte kun 8% fett er billig. Kyllingfilet er billig. Men obs, selv om Guldfågel er litt dyrere, innhold kyllingfilet, så er ingrediens litt mer en kylling. Jarlsberg 69,- pr kg. Hermetikk er billig, og det er mye tilbud. Kaffebønner er billig. Import kjøtt og ost er svært billig. Kjøper italiensk og spanske delikatesser er billig. Og brus. Og hygiene artikler.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 17:53   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.475
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

....Kyllingfilet er billig. Men obs, selv om Guldfågel er litt dyrere, innhold kyllingfilet, så er ingrediens litt mer en kylling. ...

Har apple lekt med deg nå? Guldfågel it is! Is it?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 20:46   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.292
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Jeg kjøper pasta til omtrent halv pris, bønner og linser ol på boks, pestoer av ulike slag, safter og conserver, der de har mye større utvalg. Kjøper også mye ost, der er det enormt mye å spare. Feta ost til halv pris monner.

Drar dog aldri kun for å handle, men kjøper mat hvis jeg er i Sverige. Kjøper ikke andre ting som klær, sko og sånt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 21:22   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Takk for mange gode tips, suger dem til meg og tar gjerne imot flere!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 22:01   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Har apple lekt med deg nå? Guldfågel it is! Is it?

Er det ikke? http://www.guldfageln.se.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 23:13   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.475
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Er det ikke? http://www.guldfageln.se.

Det var språket jeg mobba deg for :P
:unnskyld: bare jeg som syns jeg var morsom.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:28   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Det var språket jeg mobba deg for :P
:unnskyld: bare jeg som syns jeg var morsom.

.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:16   #12
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Vi bor nærmest grensa ved Charlottenberg, og reiser av og til dit og handler. Noen som vet hvilken butikk som er best/billigst der? Ikke nødvendigvis den samme...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 14:27   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hvor mye sparer man egentlig på å kjøre til Nordby og gjøre storhandel der? Sånn at det forsvarer turen, eller er det virkelig mye å tjene inn?

Det kommer nok helt an på hvor du bor og hva du handler. Jeg handler endel merker som man kun får i spesialforretninger her, samt viltkjøtt. Da sparer vi nok noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 14:28   #14
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Dersom man er skikkelig matinteressert så har Maxi Mat prima spanske spekeskinker til en overkommerlig pris (ca 1500 for en hel skinke). De har også billigere varianter, men den jeg kjøpte var helt suveren.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 18:24   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hvor mye sparer man egentlig på å kjøre til Nordby og gjøre storhandel der? Sånn at det forsvarer turen, eller er det virkelig mye å tjene inn?

Jeg har jo handla i Sverige noen ganger, men syns det er vanskelig å direkte sammenligne matvarer og priser. Og noe er da en del dyrere enn i Norge også?

Bare spør fordi jeg lurer, altså. Nå har vi endelig fått oss fryser med plass til litt mer enn tre kyllingfilleter og en isboks, så kanskje vi burde ta turen

Vi sparer vel egentlig ingenting pga. vi kjøer også en haug ting vi ikke ville ha kjøpt ellers ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 21:41   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken matbutikk på grensa?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vi sparer vel egentlig ingenting pga. vi kjøer også en haug ting vi ikke ville ha kjøpt ellers ;-)

Vi kjøper ikke ting vi ikke bruker, det ble dyrt!
Nå følger vi handlelisten, ferdig!
Og da er det penger å spare.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no