Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Festdrakt på denne tiden av året?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 22:01   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Festdrakt på denne tiden av året?

Jeg var inne på tanken i mai, jeg var det, men glemte det ut.

Nemlig at min datter trenger ny festdrakt. NÅ.

Hun hadde en til 17. mai, så det ble ikke kjøpt ny. Den var i knappeste laget i lengden (det er en sånn kort modell, og lagt ned alt som er mulig) og siden den tid har jenta vokst en klesstørrelse eller to.

Og nå er det barnedåp neste måned. Og NÅ er det jo ikke festdrakter i butikkene, for det selger de bare til 17. mai, som om ikke folk trenger dem resten av året?

Selvsagt kan jeg la henne gå i en fin kjole i stedet, hun fikk seg en lekker 200-kroners sak fra ebay til bryllupet til min bror for en måned siden, hun kan jo gå i den. Men mine pleier stille i festdrakt når jeg stiller i bunad, pluss at de pleier ha det til jul. Jeg burde hatt vett til å kjøpe henne ny festdrakt i mai.

Finner jeg noe slikt på nett? Prøve finn? (Var ikke så lett å finne noe da jeg søkte der før i dag, som ikke var str 8 år. Hun er altså 2,5.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:10   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.631
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Ja, men jeg husker jo ikke nettsiden.......Søk på Rosenberg så tror jeg du finner.

http://shop.textalk.se/no/artgrp.php?id=6110&grp=42951

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:12   #3
atsamali
Fullverdig medlem
 
atsamali sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 95
atsamali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Kanskje på next også. Litt usikker , men du kan sjekke og se om du finner noe.

__________________
Do ur best each day !!
atsamali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:15   #4
atsamali
Fullverdig medlem
 
atsamali sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 95
atsamali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Prod...)/Default.aspx

__________________
Do ur best each day !!
atsamali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:24   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

www.barneboden.no

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:39   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Barneboden hadde faktisk en eller to som kanskjen kan passe.
Sparkjøp var utsolgt i alle størrelser og Rosenberg-siden må jeg se litt nøyere på når jeg kommer hjem, der skal vel finnes en størrelse hun kan ha i alle fall.

Takk for tips.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:44   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Jeg har handlet fra Barneboden tidligere - flere ganger til og med. Det kan være de har andre inn som ikke ligger på nett også, så jeg har iallefall tatt kontakt med dem.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 10:32   #8
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Ludostore har noen, har ikke sjekket om de har inne nå.
http://www.ludostore.no/festdrakter-2.html

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 11:23   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Sjekk sparkjøp, de har ofte ting på lager.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 12:31   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

www.lillemartine.no har en fra ByTorinn hvis hun kan bruke 4 år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 18:42   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Jeg er usikker på om hun kan bruke 4 år, hun bruker jo bare 92 i klær sånn generelt. Men den kan sikkert gjøres noe mindre. Hun har en sykyndig mormor

Sparkjøp er altså utsolgt, men den første butikken det var linket til, og den barneboden, jeg tror jeg skal klare å finne noe, takk for alle gode tips.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 19:05   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.495
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Ellers så skulle det ikke forundre meg om FP klarer å trylle fram en brukt festdrakt til deg *Myser bort på klesskapet*

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 19:09   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Det er sånnsett ikke utenkelig det heller, nei.

Slekta klarte det ikke... tremenningen som er eldre enn henne skal bruke sin frem til våren. Og den jeg selv hadde når jeg var 4 er altså borte vekk, mamma fant bare igjen den lille. Og den er altså rett og slett ikke stor nok til henne lenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 19:13   #14
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Jeg har sett det i flere butikker i det siste. Bl.annet Høyt og Lavt og hmmm... Name it kanskje?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 19:14   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Høyt og lavt har jeg ikke hørt om. Name it? Skal vi se, jeg var innom name it før helga, men da så jeg etter regnvotter, så det var jo ikke heeeeelt samme "avdeling" i butikken, kanskje...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 09:42   #16
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Nei, Høyt og Lavt er kanskje en uavhengig butikk? Mitt stalltips er å sjekke de små uavhengige butikkene som fører mye festklær osv. Nå ser jeg du bor på feil kant av landet, men jeg så massevis av festdrakter i en type chabby chick barnebutikk på Holmen/Røa i Oslo.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 10:46   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Vi hadde en slik lokal, uavhengig barnetøybutikk osm hadde festdrakter året rundt tidligere. Den er nedlagt. Jeg vet ikke om flere, men skal undersøke.

For det er ikke trolig at type Barnas hus har restene bortgjemt på lager og kan hente frem, nei? Det er jo inntoget av slike butikker som gjorde at "Anne's" ble nedlagt for noen år siden.

I tillegg er jeg jo en liten anelse kresen på festdrakt til jente da, og innser at det er noe av grunnen til at det ikke ble kjøpt i mai, jeg måtte tenke litt og lete litt etter en jeg likte...

Synes det til gutt er enklere, Knerten har en veldig fin en fra Cubus, jentevarianten de hadde der samme år ville jeg slett ikke hatt. (Men da trnegte jeg ikke det heller)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:45   #18
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Kidscompany har noen

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 21:02   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Har hatt besøk av mine foreldre, og temaet kom opp (invitasjonen til barnedåpen kom i går) og joda, vi tror kanskje at barneboden har en som hun kan bruke, som jeg kan like.

Men så minner mamma meg på at Knerten sin var jo.... knapp og vel så det, til 17. mai. Jahh... jeg fant ikke noe jeg likte til ham der da.

Jeg lurer på om jeg sender ham i dress og henne i den blå kjolen hun fikk til bryllupet til min bror, så kjøper jeg festdrakter til dem til 17. mai. Da har de ikke til jul heller, men det er greit det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 21:06   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.631
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festdrakt på denne tiden av året?

Høres ut som en fornuftig løsning!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no