Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Eksponering av abb i media versus sykdom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 08:49   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg har hatt lyst på en diskusjon en stund, men tiden har vel ikke vært klar og er det neppe nå heller. Jeg tar sjansen likevel.

Altså. Abb har gjort noe grusomt og fryktelig. En hel verden hater fyren av hele sitt hjerte. Og diskusjonen går i retten om hvorvidt han er en dritt av nye og uante dimensjoner, eller om han er en dritt som er psykotisk i tillegg, sånn mer eller mindre.

At fyren er så til de grader uspiselig er det ingen tvil om. Men det siste jeg hørte bli sagt av psykiatere som følger saken er at de til slutt sa at han viser klare tegn til psykose.

Og da blir jeg sittende med en kjip smak i munnen. Vi går i demonstrasjonstog og viser ham at førti tusen mann er forbanna på ham. Vi vrenger ham i media. Vi får se intervju med hans far som vurderte selvmord kun fordi han er Abbs far. Vi har fått vite hvordan han var som liten og se bilder av en fireåring som fagfolkene var bekymret for fordi han ikke kunne vise naturlige følelser, men skjulte seg bak et smil. Og det er altså snakk om at han faktisk er så syk at han ikke forstår hva han har gjort.

Selv har jeg i høyeste grad deltatt og kommer sikkert til å delta videre. Jeg trenger å forstå dette her.

Men er det greit? Er det greit å plukke fra hverandre en som er syk i så små biter? Hvis han nå da altså er syk?

  Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:52   #2
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Når det han har gjort har hatt så store negative konsekvenser for så mange så synes jeg egentlig det ja.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:58   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Eg synest det er for stort fokus på personen ABB. Eg synest fokuset og diskusjonane burde dreie seg om det han har gjort og det ideologiske grunnlaget hans.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:58   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Det syns jeg er et utrolig vanskelig spørsmål. Å "plukke fra hverandre" en psykisk syk - greit nok. Man blir ikke automatisk utilregnelig av en diagnose. Men når man er psykotisk - da blir det noe annet. Likevel så syns jeg ikke det blir riktig å underkjenne resultatene av handlingene til en psykotisk person. Jeg har opplevd en psykotisk person med schizofreni-diagnose på relativt nært hold - og psykose eller ikke, det var mye som ble veldig vondt både for han og ikke minst for barna hans. Jeg mener at det blir galt å underkjenne konsekvensene bare fordi personen som utførte handlingene var psykotisk.

Men jeg har reagert på en del som skrives i avisene - særlig der de skal "plukke av han" faktafeil. I går opplevde jeg den bisarre situasjonen at en elev nettopp hadde snakket om den saken, for fem minutter senere spørre hvor Afrika lå (da jeg hadde oppe et verdenskart på storskjerm). Jeg mener at det er en total avsporing av debatten, saken og hovedproblemet når man begynner med den type barnslig argumentasjon. Dersom det viser seg at ABB er psykotisk faller det enda mer på sin urimelighet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:59   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg tror det er veldig veldig menneskelig å reagere slik, uavhengig sykdomsbilde.

Men jeg synes det er en legitim debatt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:08   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.689
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg synes det blir sagt og gjort veldig mye som gir meg vond smak i munnen i denne saken, spesielt bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen kommer med helt usaklige uttalelser om f.eks. stemmen hans og utseendet hans.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:26   #7
Karthago
Nybegynner
 
Karthago sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 11
Karthago har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Allsangen og rosetoget i går kom som en reaksjon på at Barn av Regnbuen ble påstått å være marxistisk indoktrinering av barn. Da synes jeg det er greit å vise at sangen handler om samhold og kjærlighet.

Ellers mener jeg det er viktig å ta opp de ytringene gjerningsmannen kommer med, og ikke la hans påstander stå uimotsagt. Jeg tror ikke at å pirke på mindre faktafeil tjener den hensikten, snarere trekker det ofte fokus vekk fra de tingene som bør debatteres skikkelig. Så, jeg mener vel at media i noe større grad bør fokusere på grunnlaget for gjerningsmannens verdenssyn, f.eks. den absurde bruken av fødselsrater for å projisere fremtidig vekst i konstruerte folkegrupper.

__________________
Nurket (2011)
Karthago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:29   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Dette enorme fokuset på sykdom og barndom er vel mest et forsøk på å skape noen form for forståelse, for å finne et svar på Hva som får folk til å gjøre en så grusom handling, tenker jeg.

Personlig har jeg ønsket at han ikke har fått tilgang på alt som menes om han gjennom media - for jeg synes ikke han som person fortjener oppmerksomheten.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:29   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Når det han har gjort har hatt så store negative konsekvenser for så mange så synes jeg egentlig det ja.

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg synest det er for stort fokus på personen ABB. Eg synest fokuset og diskusjonane burde dreie seg om det han har gjort og det ideologiske grunnlaget hans.

Jeg er enig med begge. Jeg syns det er viktig å prøve og forstå hvor ABB kommer fra, og da må man ser mer på det ideologiske grunnlaget. Slik det er nå får man inntrykk av at han er en gal mann, og det finnes ingens om ham. Det finnes skremmende mange som mener det samme som han, og fler og fler som ikke syns det var så ille det han gjorde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:32   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det blir sagt og gjort veldig mye som gir meg vond smak i munnen i denne saken, spesielt bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen kommer med helt usaklige uttalelser om f.eks. stemmen hans og utseendet hans.

Eg har mista veldig mykje respekt for henne. Det blir like usakleg som dei som skriv på Facebook om å fjerne kjønnsorgan med ostehøvel som straff.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:36   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig med begge. Jeg syns det er viktig å prøve og forstå hvor ABB kommer fra, og da må man ser mer på det ideologiske grunnlaget. Slik det er nå får man inntrykk av at han er en gal mann, og det finnes ingens om ham. Det finnes skremmende mange som mener det samme som han, og fler og fler som ikke syns det var så ille det han gjorde.

Ja, men eg meiner det er _dette_ vi må ta tak i og diskutere. Det er for mykje fokus på dårlege relasjonar, oppvekst og han som person. Det er ikkje slik at alle som slit med å få venner på vidaregåande er i risikogruppa for å bli massemordarar. Det å fokusere på ideologi og det høgreekstreme, tankane om sivilisasjonskonflikt etc. synest veldig mykje meir relevant.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:45   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ja, men eg meiner det er _dette_ vi må ta tak i og diskutere. Det er for mykje fokus på dårlege relasjonar, oppvekst og han som person. Det er ikkje slik at alle som slit med å få venner på vidaregåande er i risikogruppa for å bli massemordarar. Det å fokusere på ideologi og det høgreekstreme, tankane om sivilisasjonskonflikt etc. synest veldig mykje meir relevant.

Eh, ja. Det var det jeg mente ved å være enig med deg.

Jeg syns derimot ikke det er unaturlig at han som person også får mye fokus etter en slik handling, selv om jeg syns fokus på stemme, utseende, namecalling, foreldre, venner og slikt er utrolig irriterende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:59   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg synes det er riktig å plukke fra hverandre det ABB sier, helt uavhengig av om han er syk eller ikke. All den tid han har plukket opp det han sier fra en plass, og all den tid det sitter andre mennesker der ute og mener det samme. Jeg tenker at om han er syk eller ikke, er helt irrelevant. Han har faktisk gjort en helt grotesk ting, på sviktende grunnlag, bassert på masse faktafeil, og ut i fra sine helt egne regler.

Vi må plukke faktafeilene fra hverandre, og vi må plukke den virkelighetsoppfatningen fra hverandre, og vi må vise at det hverken er riktig eller greit å tenke slikt, og særlig ikke å gå løs og bryte loven. Vi kan ikke ha flere som gjør slike stunt.

Og når vi først diskuterer sykdom eller ikke. Det som har vippet meg litt av pinnen her, er hvor utflytende grensene for en felles virkelighetsoppfatning er. Hva er egentlig en brist i virkelighetsoppfatningen, hvor mye rommer den, egentlig. Hva er bare en annerledes mening, og når blir det en sykdom?

Er det når man har en personlighetsforstyrrelse sammen med avvikende meninger det kan bli trøblete? Eller en psykose sammen med avvikende meninger? Er det de avvikende meningene som er største problemet, eller er det de mentale/emosjonelle forstyrrelsene som utgjør den avgjørende dråpen?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:06   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg er veldig enig med det Oddvar Nygård skriver i "Nordlys" i går, han setter fingeren på akkurat det du spør om, Smilet:
http://www.nordlys.no/nyheter/articl...ebook&ns_fee=0

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:09   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg er veldig enig med det Oddvar Nygård skriver i "Nordlys" i går, han setter fingeren på akkurat det du spør om, Smilet:
http://www.nordlys.no/nyheter/articl...ebook&ns_fee=0

Dette spørsmålet fra den artikkelen er utrolig viktig:

Sitat:

Hvor havner vi dersom vi skal diagnostisere politisk ekstremisme og politiske voldshandlinger som sykdom?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:25   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Dette spørsmålet fra den artikkelen er utrolig viktig:

Jeg synes ikke det er spesielt vikitg i det hele tatt, og undergraver og forenkler psykiatrien som fagfelt.

Det sier seg selv at man ikke nødvendigvis er psykisk syk fordi om man er ekstrimist eller tyr til vold.

Om man derimot tror seriøst at man er leder for en organisasjon som rett og slett ikke finnes og deretter tyr til vold som leder for denne gruppen fordi man er The Chosen One osv, da har man antakelig et relativt psykisk problem.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:08   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg er veldig enig med det Oddvar Nygård skriver i "Nordlys" i går, han setter fingeren på akkurat det du spør om, Smilet:
http://www.nordlys.no/nyheter/articl...ebook&ns_fee=0

Problemet er vel egentlig at så lenge han fikk snakke innenfor sin banehalvdel - terroraksjonene sine - så fremstår han sammenhengende og rasjonell. Mens når han skulle snakke om seg selv og sin mentale helse, altså bevege seg utenfor kjerneområdet han har forberedt, så fremstod han jo faktisk som ganske syk. Flere av psykiaterne som uttalte seg etter at abb hadde forklart seg om den første rapporten sa jo at han den dagen tok et kraftig skritt i å vise frem klare sykdomstegn som han ikke har klart å korrigere til tross for all verdens tilgang på media.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:18   #18
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg har ikke orket å lese så mye, prøver å få med meg en radiosending om dagen. Syns ikke det er noe stas når tabloidene oppkonstruerer konflikter rundt er-han-sånn-eller-sånn-se-vi-spør-en-EKSPERT. Det har ikke noe å si for meg, de som er i retten klarer fint å håndtere det der.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 13:40   #19
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Litt på siden men det er jo ganske sykt å kunne høre ukesvis på hvordan han ødela hundrevis, kanskje tusenvis, av liv den 22.7 uten å reagere litt emosjonelt på det en gang.

Fra morgenbladet i dag: http://morgenbladet.no/samfunn/2012/massemorderens_smil

Jeg tror kanskje ikke han er syk kognitivt (/psykotisk) men emosjonelt. Jeg lurer litt på om det går an å meditere seg bort fra følelser, kanskje det går - men jeg tror man må ha godt med anlegg for å distansere seg fra sånne ting. Jeg ville ikke egnet meg som følelsesfjern massemorder for eksempel. Heldigvis.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 13:57   #20
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Litt på siden men det er jo ganske sykt å kunne høre ukesvis på hvordan han ødela hundrevis, kanskje tusenvis, av liv den 22.7 uten å reagere litt emosjonelt på det en gang.

Fra morgenbladet i dag: http://morgenbladet.no/samfunn/2012/massemorderens_smil

Jeg tror kanskje ikke han er syk kognitivt (/psykotisk) men emosjonelt. Jeg lurer litt på om det går an å meditere seg bort fra følelser, kanskje det går - men jeg tror man må ha godt med anlegg for å distansere seg fra sånne ting. Jeg ville ikke egnet meg som følelsesfjern massemorder for eksempel. Heldigvis.

Jeg har ikke lest hele enda, men jeg håper virkelig de ror seg inn på slutten der, for farsken heller, det jeg har lest frem til nå kommer til å få folk til å tenke at de med aspergers kan være massemordere, og det skal jeg virkelig ikke ha noe av.

De skriver jo også at man ikke skal gi ABB en slik diagnose, men så kommer de jo med utrolige gode argumenter for hvorfor han kan ha autisme.

Godt mulig jeg i trøtthet, sinna mammatanker og tåkete hode misforstår...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no