Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-16, 18:46   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Jeg kjenner vi trenger et par uker i Danmark i sommer. Hvor er det aller beste stedet å feriere syns du, og hvorfor?

Jeg liker baker i gangavstand, bøkeskog, sandstrender og fine hus.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 18:53   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.940
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Jeg henger litt her, selv om vi er ganske så godt kjent i Danmark. Men det er noen år siden vi har vært der. Vi tenker å ta med doggen dit også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 19:07   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Jeg liker Karrebæksminde på Skjælland, ikke langt fra Næstvedt og Bonbonland.Karrebæksminde er en bitteliten fiskelandsby, de har røgeri, bakeri, en stor ferielandsby med fine hus, kort vei til mange fine steder på Skjælland og Møn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 19:22   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Jeg er veldig glad i Fyn og øyene sør/sør-øst for Fyn. Her finnes mange små"byer" med baker i gangavstand og herlige strender. Men det er samtidig Danmarks utpost vi snakker om. Her lever man sakte. Om morgenen på vei til og fra bakeren (som åpner 6.30 i vår "by"), hilser alle blidt og slår gjerne av en prat - omtrent som når man møter nordmenn i skauen her hjemme. Vi har vært mye på Langeland der vi disponerer et deilig lite byhus like ved sjøen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 19:53   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.150
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Da jeg var på alder med sønnen din var vi på ferie i Hornbæk, nord på Sjælland. Bitteliten by med fin strand, men samtidig ikke særlig langt fra København. Vi leide hus.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 19:56   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Ja, tenker at vi må leie hus. Vi har vørt litt rundt om kring, og jeg dyns i grunn alt er fint, men vil gjerne oppdage noe nytt. Jeg syns det er flott helt i sør, blant annet. Århus har jeg ikke vært i, vil gjerne besøke AROS.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-01-16 kl 22:46.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 22:14   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Århus tror jeg absolutt ville vært noe for deg! Det er en herlig by!

Jeg liker veldig godt å feriere i Ebeltoft. Nydelig gågate med brosten og stokkroser. I Ebeltoft, og i nærheten, er det mye å finne på for barn. Mine liker bl.a. Fregatten Jylland, Glassmuseet, Randers regnskog, Akvariet i Grenaa ( Kattegatsenteret), Legoland 1 time og 20 min unna i bil, Djurs Sommerland, Ree Safari, Skandinavisk dyrepark( -stor og fin lekeplass!). Burde ha linket, men skriver fra mobil.

Sist sommer var vi på dagsbesøk på Samsø. Der kunne jeg fint ha vært mye lenger, gjerne på sykkel.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 22:22   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Sjællands nordkyst. Fra Tisvildeleje til Hornbæk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 22:48   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Så mange fine tips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 23:19   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Vi har store forhåpninger til årets feriemål, vi skal til Lolland, ikke så langt fra Rødby, og har hørt bra ting om rolig og fredelig område. Og endeløse rusleturer på stranda, eller i moloen med fiskestang.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 11:30   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Feriehus på Sjælland.
Men, standarden på feriehusene er litt annerledes enn ellers i Danmark.
Det er få(om ingen) feriehuslandsbyer. Det er mer hytter enn typisk danske feriehus. Ofte eldre og mindre hytter(mange faktisk i laft/tømmer), i store hager med store trær eller tett på en skov.
Det tar litt tid å kjøre fra feks Gilleleje, Tisvildeleje, Liseleje og inn til København, men det er en vakker tur langs kysten og det er et ganske ekslusivt område, men godt trafikkert.
Men hyggelig med en is og tissepause langs stranden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 12:40   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Tisvildeleje er jo hotspot number 1 for the hipster crowd. Jeg vil aller helst bo i et hytte/hus/leilighet framfor ferielandsby. Da vi var i København sist tok vi toget ut til Louisiana, og der kjøre rman gjennom et slikt strøk jeg liker aller best. Store, gamle villaer, bøkeskog og strand.

Tidligere har vi vært i Hals: fantastisk strand, men litt øde, og Hals var vel ingen sjarmbombe. Passet best når Hiawata var liten (noe han var). Fur: Fantastisk ferie med graving etter fossiler, men ikke akkurat supre strender, og vi har liksom gjort det. Fåborg: Supert område som jeg gjerne besøker igjen. Litt i le, kult slott med tretopptur, bakeri og strand. Men det er jo litt langt unna resten av Danmark?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 13:01   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tisvildeleje er jo hotspot number 1 for the hipster crowd. Jeg vil aller helst bo i et hytte/hus/leilighet framfor ferielandsby. Da vi var i København sist tok vi toget ut til Louisiana, og der kjøre rman gjennom et slikt strøk jeg liker aller best. Store, gamle villaer, bøkeskog og strand.

Tidligere har vi vært i Hals: fantastisk strand, men litt øde, og Hals var vel ingen sjarmbombe. Passet best når Hiawata var liten (noe han var). Fur: Fantastisk ferie med graving etter fossiler, men ikke akkurat supre strender, og vi har liksom gjort det. Fåborg: Supert område som jeg gjerne besøker igjen. Litt i le, kult slott med tretopptur, bakeri og strand. Men det er jo litt langt unna resten av Danmark?

Odense er jo en veldig hyggelig by på Fyn - min danske favoritt etter Århus. Ikke så langt fra syd-Fyn, for en vestlending med nordnorske aner vel og merke.

Og Langelenderne liker å kalle Langeland for Danmarks Manhattan.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 13:09   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 14:19   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Tisvildeleje er både min, trettenåringen og nittenåringen sin favoritt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 14:24   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Vi skal også til Danmark til sommeren, tror vi, og ser på hus i området rundt Ebeltoft
Men henger her for tips. Vi tenker få med oss Djurs og Legoland iallefall. Og kanskje Lalandia, så må sjekke litt avstander først.

Vi vurderer kjøre, så da tar vi evt Lalandia på veien tror jeg. Ser for meg det er litt langt for en dagstur om man bor i Ebeltoft-området?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 15:11   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.662
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Ja, det er et stykke til Legoland fra Ebeltoft. Var i Ebeltoft i sommmer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 15:43   #18
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Vi tar Legoland/Lalandia som dagstur når vi er i Ebeltoft. Det tar bare 1 time og 20 minutter å kjøre til Billund.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 16:39   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Vi tar Legoland/Lalandia som dagstur når vi er i Ebeltoft. Det tar bare 1 time og 20 minutter å kjøre til Billund.


Det tåler vi tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 22:22   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.132
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det aller beste stedet i Danmark for ferie med stort barn?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Vi tar Legoland/Lalandia som dagstur når vi er i Ebeltoft. Det tar bare 1 time og 20 minutter å kjøre til Billund.

Det har vi også gjort. Går helt greit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no