Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjemmelagde julegaver-tråd

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 20:42   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hjemmelagde julegaver-tråd

Savner en tråd med beskrivelser av hjemmelagde julegaver jeg.

Både spiselige og ikke spiselige.
Med linker til oppskrifter, fremgangsmåter osv.
Jeg syns det er morsomt å lage litt selv, selv om jeg tror mange her inne lager mye mer enn meg.

Kan vi ikke dele ideer da?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:44   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Som veninnegave gir jeg i år et glass hjemmelaget ripsgele og en kjøkkenklut. Jeg strikker selv, oppskrift finnes her: http://banglamarie.blogspot.no/2010/...pskrifter.html

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:47   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

I år har leg laget flere smågaver.
Blant annet hjemmelaget vaniljesukker.
Veldig lett, raskt, og en fin gave å gi til de som er glade i å bake. Det smaker jo myyye bedre enn kjøpt uten vanilje i...

Jeg lager det litt på skjønn, men brukte ca 4 hele vaniljestenger på 1kg sukker.
Deler opp vaniljestangen i biter, o har det sammen med noen dl av sukkeret i foodprosessoren. Kjører sånn passe lenge. Siler av i et slikt metalldørslag for å få ut de klumpene som evt blir igjen av vaniljestangen.
Kjører så sammen med resten av sukkeret for å få litt finere sukker.

Har det over i rene syltetøyglass med tett lokk.

Det kan klumpe seg litt pga oljen i vaniljen, men selv syns jeg ikke det gjør noe, men man kan sikkert ha det utover et brett og la det tørke en dag eller to før man har det på glass.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:48   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Mmm, ripsgele ja. Det er veldig, veldig godt!
Min ble ikke helt vellykket i år, desverre.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:49   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Vi lager gryteunderlag av små ullkuler fra Søstrene Grene!

Men vi lager rundinger da (lånt bilde fra nett)


Og jeg tror kulene våre er litt større enn disse:


Før har vi laget hjemmelaget sjokolade og konfekt (okosjokolade.no), farget badesalt (epsomsalt+konditorfarge+pakke inn i cellofan med pen sløyfe eller i pent glass), julepynt som sikkert er veldig kjekk å få men vi lagde den nå likevel (panduro.no), og kalendre lager jeg hvert år til besteforeldre (apple/iphoto). Men dette er altså ting jeg og lillegutt gjør sammen. skulle jeg lagd noe mer voksen-aktig hadde det blitt annerledes.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:50   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi lager gryteunderlag av små ullkuler fra Søstrene Grene!

Litt mindre enn dette da (lånt bilde fra nett)

Syr eller limer sammen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:51   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Tovede votter har jeg også strikket i år. Tre par så langt. Av nøstebarn sin oppskrift.

Av en venninne fikk jeg en gang hermetikkbokser etter hermetisk ananas. ( slike lave)
De var pyntet med en blonde rundt kanten, som var like bred som boksen er dyp. Bare limt på utenpå, og med telys nedi. De brukes flittig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:52   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi lager gryteunderlag av små ullkuler fra Søstrene Grene!

Men vi lager rundinger da (lånt bilde fra nett)


Og jeg tror kulene våre er litt større enn disse:

Oooh! God ide!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:53   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Oooh! God ide!

Og det beste av alt er at de koster ikke all verden! 12-13 kr. for 10stk eller noe sånt, så man kommer langt for en hundrings!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:56   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd

Jeg lager alltid salte mandler (litt høyere varme og kortere steketid, og md røkt maldonsalt) og gir bort til jul. Og så skal jeg lage kakaopinner i år.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 23:55   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.933
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd

Jeg har lært meg å lage dekorerte lys og har beskrevet fremgangsmåte i en tråd her nylig. Den tråden om hva man skal gi til naboene i år.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 07:30   #12
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd

Vi har lagd vaniljesukker og vaniljeessens til de bakeglade i familien.
Samt at jeg strikker halser som skal gis bort. Tenkte også å hekle sitteunderlag til barna i familien.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 08:43   #13
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver-tråd

Jeg har strikka et par luer og et par sokker, ellers blir det ikke noen hjemmelagde gaver i år. Har alltid planer om både det ene og det andre, men plutselig er julaften der og så har jeg brukt tida på helt andre ting.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no