Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppskrift på "sunne" muffins?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 09:43   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Oppskrift på "sunne" muffins?

I lillebrors barnehage vil de helst at vi skal ha med litt sunnere alternativ til kake når det er bursdag. Jeg har ikke tenkt til å ha med frukt.
Er det noen som har en god oppskrift på gode muffins, gjerne med frukt eller annet, som ikke er så skrekkelig usunne?

(Alternativet ellers er å ha med gode, grove vafler)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:05   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

(Alternativet ellers er å ha med gode, grove vafler)

Finnes det, altså? De jeg prøvde meg på etter en oppskrift jeg fant her inne, smakte sponplate.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:09   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Finnes det, altså? De jeg prøvde meg på etter en oppskrift jeg fant her inne, smakte sponplate.

Kanskje det er "min" oppskrift du har forsøkt? Jeg har laget en jeg fant i en kokebok, den har grovt mel og endel kesam. (Har ikke oppskriften for hånden) Vel, jeg likte i alle fall de grove godt, jeg!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:09   #4
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

evt litt gele med masse frukt i. I engangskopper eller liknende..

Om du vil ha det enda sunnere kan man jo lage gele fra bunnen av selv, da har man i det minste oversikt over det man putter i.

Har ikke en sunn muffinoppskrift å dele da

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:10   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Kanskje det er "min" oppskrift du har forsøkt? Jeg har laget en jeg fant i en kokebok, den har grovt mel og endel kesam. (Har ikke oppskriften for hånden) Vel, jeg likte i alle fall de grove godt, jeg!

He-he, nei, det var en med havregryn og sammalt hvete, tror jeg, ikke kesam.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:25   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Jeg postet en oppskrift her inne på muffins med sammalt hvete og banan, det er jo litt sunnere enn sjokoladekake kanskje? Skal finne linken.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:26   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

http://foreldreportalen.no/forum/sho...t=bananmuffins

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:56   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Flott, Palmen. Takker og bukker. Da gjelder det bare å finne brune bananer i butikken

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:09   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Må det være søtt, synes bursdagsbarnet? I fjor fikk poden - etter eget ønske - med seg gulrotsconer på bursdagen sin. De er ikke av den sunne sponplatetypen, de er med ost og revne gulrøtter og ganske mye smør og litt grovt mel. Han liker dem veldig godt, og så er det ekstra stas at det er "hans oppskrift", for han fant den selv i et Josefine-spill, og det er alltid han som følger med i oppskriften og forteller meg hva jeg skal gjøre når vi baker dem. Jeg har lagt ut oppskriften her før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:47   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Sunne grove vafler:

1 porsjon:

4 ss havremel
2 ss hvetemel
1 dl varmt vann (ca 60 grader)
1 ss olivenolje

Disse vaflene faller ihvertfall i smak hos mine barn. Vi bruker dem som frokostvafler.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:50   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Ellers så har vi med stort hell hatt med pizzasnurrer i barnehagen når det er bursdagsfeiring. Sist bursdag hadde de dem med i skogen, varmet dem på bål, så vi hadde pakket en og en i folie. De ansatte syns dette var sååå kjekt, og var glad for at vi droppet noe sukkerholdig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:40   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Flott, Palmen. Takker og bukker. Da gjelder det bare å finne brune bananer i butikken

Eller legg bananene i en pose med et eple. Da blir de fort modne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:49   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

I vår barnehage får vi ikke engang lov å ha med sunnere versjoner av kake og muffins, men jeg skjønner det jo litt da siden foreldre kan sende med vanlige kaker og "late" som om de er sukkerfrie, er jo ikke så lett å ha kontroll på slikt heller. Nei jeg vet ikke.
Men siden jeg ikke får ta med slikt så har jeg pleid å sende med feks. hvitløksrunstykker (ungene ELSKER dem) eller pizzasnurrer og lignende. Pølser i hjemmelagde pølsebrød er jo også godt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 12:51   #14
lovinda76
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
lovinda76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Hva med disse? Her er det banan som søtningsmiddel i stor grad, olje (sunt fett) og havregryn
http://www.pickles.no/bringebrmuffins-gone-bananas/

lovinda76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 13:14   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Her finner du mer enn 800 (!) muffinsoppskrifter
f.eks matmuffins, glutenfrie, mer og mindre sunne, etc.

http://www.dagensmuffin.se/

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:28   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her finner du mer enn 800 (!) muffinsoppskrifter
f.eks matmuffins, glutenfrie, mer og mindre sunne, etc.

http://www.dagensmuffin.se/

Flott side!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:48   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Jeg har laget endel matmuffins som jeg fant oppskrift på her inne.
Ungene like de kjempegodt og kan spises som lunsj.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:28   #18
lilletroll
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 35
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på "sunne" muffins?

Grete Roede har også noen oppskrifter på "sunne" kaker.

http://www.greteroede.no/old/oppskri...tid351933.html

Har ikke prøvd noen av de selv, men de er sikkert bra.

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no