Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gardasjøen med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-24, 09:31   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gardasjøen med barn

Sommeren i år gir ikke de mest eksotiske ferieplanene, og jeg har derfor begynt å tenke på neste år. Vi har lenge hatt lyst på en tur til Gardasjøen. Er det et realistisk reisemål for meg med barn på 10 og 15, potensielt en 20-åring i tillegg? Tar gjerne i mot erfaringer. Hvor det kan lønne seg å fly til, hvor man bør bo, om man må ha bil etc.

Det vil nok være fint å bo et sted hvor det er mulig å bade i basseng. Gjerne i en hyggelig by uten at det er det største turiststedet. Ser for meg en kombinasjon av opplevelser og å ta det med ro med bading etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 09:37   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Vi har vært mye i området og elsker det. Mest har vi vært i Riva del Garda, som vel er den største byen - men likevel ganske rolig. Kan anbefale Hotel Ambassador, f.eks. Ellers synes jeg den mindre byen som bare heter Garda var veldig hyggelig. Styr derimot unna turistfella Sirmione!

Vi har vært på tur ved Gardasjøen med barn og ungdommer i alle aldre, og alle har kost seg. Det er også gode muligheter for å gå fine fjellturer, f.eks., uten å måtte kjøre særlig langt. Så vidt jeg husker er det to-tre timers reisetid fra både Milano, Venezia og Bergamo - vi har reist til og fra alle disse byene. Nå har vi hatt bil, men jeg tror noen i slekta har kommet seg veldig greit fram med kollektivt også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 09:45   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Supert med konkrete anbefalinger. Så på Hotel Ambassador nå, og det så jo veldig bra ut. Fint at det er mulig med leilighet - har dere hatt det? Husker du ca hva dere har betalt? Det blir jo litt nybrottsarbeid å reise sydover alene med barna, så det er ikke så dumt å gå for noe andre har anbefalt meg i første runde.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 09:51   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Vi har hatt en slags leilighet i den forstand at det har vært to sammenhengende soverom med en skyvedør imellom. Badet har ligget innenfor det innerste rommet. Et lite, separat kjøkken har det også vært, når jeg tenker meg om, men ingen "stue" eller spisebord inne. Det er egentlig favorittstedet til svigerforeldrene mine, dette. Prisen har jeg dessverre ingen formening om, men det er nok ikke spesielt billig. Residence Monica er et rimeligere alternativ i samme gate (uten air condition, mener jeg å huske). En vennefamilie bodde der. Vi har også bodd på Savoy Palace, som var dyrere enn Ambassador igjen og også har innendørs basseng.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 10:55   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.078
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Signerer Bluen, det er superfint å ta en tur til Gardasjøen for små og store. Vi fløy til Milano. Veldig greit med tog derfra. Det er litt dårlig busstilbud rundt sjøen, så sjekk ut busstider hvis du ikke skal bo ved en av de større knutepunktene. Vi leide leilighet i Padenghe på airbnb i et leilighetskompleks med fint basseng. Det var veldig behagelig å være der, men vi endte med å leie en bil for å være litt mer mobile rundt om. Det er mest i sørenden av sjøen det er god kollektivdekning. En av togbyene med greit prisnivå og et godt tilbud av restauranter osv er http://xn--gardasjen-r8a.com/desenzano
Hvis jeg ikke skulle ha bil eller hadde barn som syntes det var greit å sykle, ville jeg bodd der.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 12:16   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.403
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Jeg har vært i området flere ganger, en gang bodde vi på Hotel Poiano like ved Garda. Det var veldig fint, bra basseng og fungerte bra med barn. Det ligger litt ut fra sentrum av byen Garda.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:15   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Jeg har bare feriert på sør-øst siden av sjøen, men der har jeg vært mange ganger, og bortsett fra en tur sist september hvor jeg reiste sammen med sønn og svigerdatter, så har vi bodd på campingplass. Og én gang hos familie i Verona.

Jeg vil absolutt anbefale campingplass hvis dere reiser med barn. Vi begynte å reise nedover på 70-tallet, og har booket oss inn på samme sted ever after. Tenker kanskje at dere vil oppgradere fra den noe slitte Camping Cisano som vi har brukt, og vet at det finnes en veldig bra i Lazise. Som forøvrig er min favorittby ved Gardasjøen. Nå skal det sies at jeg ikke har vært der i høysesongen, men typisk i siste halvdel av september. Turister er det uansett, men byen er veldig koselig likevel. Lazise ligger også perfekt til når det gjelder alle fornøyelsesparkene som Gardaland, Sea World, Dyrepark hvor man kjører rundt, Movieland og muligens flere også. Veldig god bussforbindelse til Verona. Strandpromenade helt til Garda via Cisano og Bardolino, nydelig å både gå, jogge og sykle! Enkelt å ta tog fra Milano til Peschiera, så en kort busstur til Lazise. Eller taxi.

Her er link til campingen i Lazise: https://www.campingspiaggiadoro.com/en/

Mange forskjellige typer «boliger» å velge mellom.

Har du lyst å se noen bilder og film fra vårt opphold i september, så finnes det på min instagram under Høydepunkter. Italia 2023 (første tredjedel er fra fjellene i nord) og Italia 2023 II pluss noen filmsnutter på rad 7 og 8 i feeden.
@mienparlati

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:25   #8
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 476
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

+1 på Descenzano!
Vi bodde på et koselig lite hotell med basseng. Ingen frokost på hotellet, men vi syns frokost på egen terrasse er topp! Husker ikke navnet på hotellet, kan sjekkes. Matbutikk rett utenfor. 300 m til Gardasjøen med mulighet for å leie solsenger. Hotellet hadde gratis sykler til utlån, og helt supert å sykle 7-8 min til sentrum for å spise middag på kveldene, eller ta en tur rundt omkring på dagtid. Vi leide etterhvert bil et par dager fro å komme oss til Bergamo og Gardaland (badeland). Vi fløy til og fra Milano, enkelt med tog til Descenzano.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:30   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.299
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har vært i området flere ganger, en gang bodde vi på Hotel Poiano like ved Garda. Det var veldig fint, bra basseng og fungerte bra med barn. Det ligger litt ut fra sentrum av byen Garda.

Jeg har også bodd på Hotell Poiano, og jeg syns Hotellet var sånn passe. Jeg liker ikke hoteller som ligger øde dersom jeg skal gjøre noe annet enn å være på hotellet. Jeg tenker man må ha leiebil for å bo på dette hotellet. I tillegg syns jeg maten var nokså kjedelig på hotellet, pluss at det var vanskelig å komme seg andre steder, sånn at man måtte holde ut med den kjedelige maten som det i tillegg var for lite av.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:38   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

+1 på Descenzano!
Vi bodde på et koselig lite hotell med basseng. Ingen frokost på hotellet, men vi syns frokost på egen terrasse er topp! Husker ikke navnet på hotellet, kan sjekkes. Matbutikk rett utenfor. 300 m til Gardasjøen med mulighet for å leie solsenger. Hotellet hadde gratis sykler til utlån, og helt supert å sykle 7-8 min til sentrum for å spise middag på kveldene, eller ta en tur rundt omkring på dagtid. Vi leide etterhvert bil et par dager fro å komme oss til Bergamo og Gardaland (badeland). Vi fløy til og fra Milano, enkelt med tog til Descenzano.

Jeg er veldig interessert i navn på hotellet!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:45   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Vi leide et hus ved Torri del Benaco med storfamilien for noen år siden, det var kjempefint (hadde eget basseng, som 8- og 10-åringen brukte flittig). Huset var langt nok unna sentrum til at vi var avhengige av bil, og det var kjekt å ha for å komme seg litt rundt i området også. Alle restaurantene vi var på hadde ordentlig god mat, både i Torri og de andre byene vi var innom (vi tok båten over sjøen til Maderno en dag. En dag tok vi fjellheisen opp ved Malcesine, det var en fin tur med god utsikt. Og ellers var det bra å besøke både Milano og Venezia (henholdsvis før og etter uken ved Gardasjøen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 16:38   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.574
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Apan, det er jo nesten så jeg får lyst å si at vi slenger oss med dere.

Du klarer fint å reise alene med dem; det føles bare litt rart de første gangene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 02:55   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Vi har bodd ett par ganger i Saló, som er utrolig vakker og liten elegant by på Vestsiden. Jeg innbiller meg den er ikke så turistifisert som enkelte andre byer på østsiden og Sirmione/Desenzano. Saló har Gardasjøens lengste strandpromenade på 3km, og det er mye båtliv og seiling. Masse avganger med båt så man kan dra på dagstur til de andre byene (Limone er ett must) . Også ett godt utgangspunkt for å besøke Brescia som ett alternativ til Verona.


Vi har også bodd i Manerba de Garda som ikke var så spennende, men fint for kidsa da de var små.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:04   #14
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 476
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er veldig interessert i navn på hotellet!

Residence Spiaggia d'Oro

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:21   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.481
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Vi har vært der en gang med barn. Vi bodde på (billigste rom på) Villa D`Este som er en fantastisk luksushotell. Det var feriens splurge. Mitt inntrykk er at man definitivt kan ha med barn i alle aldre omtrent over alt i Italia, også sånne skikkelige luksussteder. Vår sønn fikk dog lært at vi ikke har ubegrenset med penger for der var det barn som fikk kjøre ubegrenset med båter/vannski/jetski og bestille seg drikkevarer, smoothie og is til syke priser hele tiden. Det var en interessant opplevelse å se på slikt for å si det sånn. Vi koste oss som sagt, men valgte et mer normalt sted neste gang vi dro på ferie. Hehe.

Uansett et nydelig område. Vi hadde leiebil og jeg anbefaler det hvis man vil rundt og se mye.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:26   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardasjøen med barn

Gardasjøen med barn er kjempefint. Gutta har så gode minner om Gardasjøen at de ville dit når vi planla tur til Italia nå i sommer. De er 18 og 21.5 år De har spesielt gode minner om Gardaland virker det som. Vi var også en tur på fjellet overfor Malcesine, tok gondol opp. Det var stor suksess.

(Vi har endt opp med vingårdsferie denne gangen.)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no