Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melk i Dronningsjokolade

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 13:42   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Melk i Dronningsjokolade

Leste tilfeldigvis bakpå en 200g dronning sjokolade nå og der står det at den inneholder melk. Jeg har innbilt meg at dronningsjokoladen er melkefri så jeg måtte sjekke en 100g jeg hadde i skapet som er kjøpt litt før den på 200g. Den er melkefri.

Er dette noe som har blitt endret nå eller er det bare 200g som inneholder melk? Jeg skjønner ikke hvorfor de skal putte melk i alt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:50   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melk i Dronning sjokolade

Fant noe om det her. Ser ut som det er noe de har begynt med nylig.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 10:49   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.580
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melk i Dronningsjokolade

Min kontakt i sjokoladefabrikken hevder at de ikke har endret ingrediensene, de har bare merket sjokoladen fordi den produseres i det samme utstyret som annen sjokolade.

Vi kommer til å fortsette å bruke dronningsjokolade.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 11:10   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melk i Dronningsjokolade

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Min kontakt i sjokoladefabrikken hevder at de ikke har endret ingrediensene, de har bare merket sjokoladen fordi den produseres i det samme utstyret som annen sjokolade.

Vi kommer til å fortsette å bruke dronningsjokolade.

Jeg kjenner noen med et barn med ekstrem melkeallergi og de har alltid brukt nonstopp og dronningsjokolade,
til og med etter det ble ført på tørrmelk, uten noen reaksjon.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 16:15   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melk i Dronningsjokolade

Jeg oppdaget også dette her om dagen. I forhold til Non Stop som også har endret innholdsfortegnelsen til å inneholde melk sjekket jeg opp med Freia og fikk dette svaret:

"Hei Takk for henvendelsen Det stemmer at innholdsfortegnelsen på Non Stop-emballasjen er blitt endret. Da vi gransket produksjonsprosessen vår, fant vi at den mørke sjokolademassen som anvendes i Non Stop-linsene alltid har inneholdt melkesjokolademasse i små mengder, og dermed også melk. Det er derfor feil å merke produktet med "kan inneholde spor av melk" da det alltid vil inneholde noe melk. Vi har derfor besluttet å merke produktet med melk som ingrediens. Vi har analysert hele produktet og fant at sukkerskallet utgjør ca 35 % av produktet og ikke 33% som vi til nå har hatt oppgitt i oppskriften. Vi måtte derfor endre merkingen av produktet og minske oppgitte mengde sjokolade til 63% - men det er fortsatt samme sukkerskall og sjokolade, bare med en liten endring i proporsjonene. Non Stop er, på tross av ovennevnte, nøyaktig samme produkt som tidligere, bare med en klarere merking fra vår side. Vi beklager forvirringen. Se forøvrig våre hjemmesider www.kraftfoodsnordic.com for mer informasjon om endringen i allergenmerking av produktene våre. Med vennlig hilsen Tom Einar Dragebo2010-12-03 12:24:01.0 "

Kan det være noe av samme problematikken med Dronningsjokoladen?

Vi gir vesla med melkeallergi Non Stop en sjelden gang. Og det har altid gått greit. Ved et par anledninger har hun blitt litt rød rundt munnen, og da antar jeg at det har vært melkespor hun har reagert på.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:43   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.212
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melk i Dronningsjokolade

Jeg vil gjerne tipse om Plamil sine sjokolader. Vi bruker denne på grunn av nøtteallergi, men den er også uten melk, gluten, den er vegansk og produsert under samvittighetsfulle forhold .
Tidligere fant jeg den på velassorterte dagligvareforretninger som f. eks Hypermarked, Spar Mat o.l, men nylig dukket den jaggu opp på den lokale prixen
Jeg bruker den naturell, til kaker, bakst og pynt. Jeg merker at man må være litt mer forsiktig med varmen ved smelting, men ellers funker den som bare det.
http://www.kinsarvik.no/VarevisningD...2&kat=56&grp=2

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no