Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varmeste vintersko, som er vanntette og gode å gå med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 13:41   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Spørsmål

Varmeste vintersko, som er vanntette og gode å gå med?

Jeg trenger skikkelige sko!!
-Sko som føttene ikke blir kalde av, uansett om jeg står eller sitter stille, ute i timesvis på vinteren. (F.eks mens 3-åringen leker i snøen)
-Sko som jeg kan gå 4 timer å trille vogn uten at jeg får vondt i føttene.
-Sko som ikke blir våte, uansett om den 4 timers turen er i gjennom slaps, og søledammer som jeg må tråkke oppi siden jeg triller vogn.

Noen som har tips?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:49   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmeste vintersko, som er vanntette og gode å gå med?

Noen gode fjellsko?

Det bruker jeg, og det er det aller beste jeg har prøvd.

Gammel 17-01-07, 13:51   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ecco goretex. Ypperlige. Aldri vært kald på beina, selv i snø i flere timer.

Gammel 17-01-07, 14:06   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

M77?

Skjønt, de blir nok litt kalde etterhvert. Men med ullsåler og gode ullsokker burde det ikke være noe problem.

Gammel 17-01-07, 14:21   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Du blir ikke kald!!! De er testet ned til -40 og brukes av snøscooterkjørere. De selger Sorel på enkelte sportsbutikker og skobutikker også.

http://www.portland.no/default.asp?page=68

Gammel 18-01-07, 13:45   #6
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du blir ikke kald!!! De er testet ned til -40 og brukes av snøscooterkjørere. De selger Sorel på enkelte sportsbutikker og skobutikker også.

Disse jeg tenkte på og.
Eneste som er 100% vanntett og som forblir det, er gummierte sko.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:46   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker fjellstøvlene mine om vinteren. Med ullsokker. Det er bra.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:56   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg bruker fjellstøvlene mine om vinteren. Med ullsokker. Det er bra.

Det gjør jeg også, kan ikke huske de siste "vinterskoene" jeg hadde.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 17:05   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil anbefale Kamik eller Sorrel-sko.
Det finnes mange ulike modeller. Noen av modellene er så varme at de passer best for temperaturer på minus 10 eller kaldere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 17:15   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Disse anbefaler jeg også. De er litt tunge, men til å leve med. Tips: bruker du under str. 38 kan du kjøpe barnestørrelse til halve prisen. Eneste forskjellen er fargen på lissene.

Selger dem bl.a. på XXL og G-sport.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 17:45   #11
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorelskoene selges også på Smartclub.

Gammel 18-01-07, 17:55   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Disse anbefaler jeg også. De er litt tunge, men til å leve med. Tips: bruker du under str. 38 kan du kjøpe barnestørrelse til halve prisen. Eneste forskjellen er fargen på lissene.

Selger dem bl.a. på XXL og G-sport.

Ja, de kan anbefales, men hvis man ikke vil ha tunge støvler finnes det goretex-alternativer som er lette og som også holder i minus 40. Husker bare ikke spesifikke, men kikket på noen i sportsbutikk i Sverige igår.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:10   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et parTimberland støvletter i semsket skinn med ullfòr, med goretex. Det er de varmeste vinterskoene jeg har hatt, veldig gode å gå i, og de er faktisk vanntette. Jeg har plumpet skikkelig med dem og ikke en dråpe trengte gjennom. Timberland finnes i mange typer og modeller, og er litt penere enn fjellsko og Sorel ol, om du skulle være på jakt etter det.

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:38   #14
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg har både Timberland goretex og Kamik. Mine Timberland er like tunge som Kamik, men på langt nær så varme. Timberlandskoene er greie ned til minus 10. Kamik har jeg brukt ned i minus 40 og føttene har vært like varme. I minus 40 har jeg riktignok ikke beveget meg ute i så lang tid om gangen.

Gammel 18-01-07, 20:48   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et par GoreTex litt nette støvletter som er superbra. Jeg har trasket mine mil med 2 omganger med permisjon, stått i timesvis på lekeplasser og stått i timesvis ute i slaombakken i Trysil og har aldri frosset på bena. Disse er vanntette og varme.
Finner ikke helt lik men er helt sikker på at disse også er samme kvalitet. Jeg ga 1000 for mine for 4 år siden. Mine heter Gore-Tex legero, er sort nubuk og en litt nettere modell enn denne. Sålen er ikke så kaftig.
Jeg kjøpte forresten en halv str større og har en ullsåle nedi som alltid ligger i og da er jeg god og varm.

Her er link til en side jeg fikk opp.. http://www.have2have.se/product.asp?...&sub=56&page=1

Gammel 20-01-07, 00:55   #16
tutta
Passiv

Standard

Disse hvite fra Timberland! Beste og varmeste vinterstøvlene jeg har eid Disse er fra i fjor vei og merke......

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.