Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Boden og moms og toll og VAT og sånt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 22:03   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boden og moms og toll og VAT og sånt

Hvordan funker det? Hva ender man opp med å betale til slutt?

Og hva står pundet i om dagen.

Gammel 01-09-09, 22:05   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boden og moms og toll og VAT og sånt

Jeg har i alle fall sjekket at pundet ligger på litt under 10 kr, og at Boden trekker fra UK moms. Så koster det ca 60 kroner i frakt ( ), og så kommer da 25% moms og tollgebyr i tillegg. Er ikke sikker på hvor mye tollgebyret er på, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:05   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engelsk VAT er på 15 %, og den skal de trekke fra når de sender til Norge.

Norsk moms er på 25 % på både vare og porto. I tillegg betaler du et tollgebyr på 103 kroner hvis vareverdien er under 1000 kroner. Over er det høyere - jeg vet ikke hvor mye.

Det kan være toll også på klær produsert utenfor EU.

Pundet står i rett under 10 kroner.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:11   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk!

Trekker de fra VAT-en helt selv? Eller må jeg si fra på noen måte?

Gammel 01-09-09, 22:11   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje man rett og slett skulle tatt en dagstur, polyanna

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:12   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De trakk fra VAT helt av seg selv da jeg netthandlet der tidligere i år. Jeg betalte bare gebyr + MVA i tillegg til den latterlig lave portoen.

Gammel 01-09-09, 22:15   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat bestilt fra Boden og jeg sier aldri mer. Det ble en dyr affære.

De hadde ikke alt på lager, så de delleverte i ikke mindre enn tre omganger.

Bare siste forsendelse var det over 200 kroner i gebyrer. Husker ikke hvor mye det var for de andre gangene - dette altså da i tillegg til mva.

Det ble trukket litt fra beløpet når jeg valgte Norge, men det var ikke så utrolig mye, så enten har de mye lavere mva enn oss, ellers så har de ikke trukket fra alt.

Men klærne var veldig fine da.

Gammel 01-09-09, 22:17   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg bestilte bare ting som var på lager (det kan man se når man bestiller).

VAT er 15% i UK.

Gammel 10-09-09, 14:22   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg fått enda en sending - og enda venter jeg ikke mer fra dem. Fått en utleveringslapp fra posten, må betale 600 NOK.

What to do?

Gammel 10-09-09, 14:23   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Har du fått noe du ikke har bestilt?

Gammel 10-09-09, 14:27   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Ja, jeg venter ikke mer nå. Bestilte en haug og har fått dette i tre sendinger, betalt en formue i fortollingsgebyrer, og nå står det jeg skal hente enda mer og betale 600 NOK. Jeg sendte en mail til Boden, så får jeg se hva de sier.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.