Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Siste smak av sommer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 20:20   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Stort smil

Siste smak av sommer

Det dreier seg så klart om jordbær.
Jeg hadde en tråd her inne en gang, jeg har aldri fått skikkelig til å dyppe dem i sjokolade. Sjokoladen klumper seg så fort, og det blir masse svinn og jeg må smelte en haug med sjokolader for å dyppe en kurv.
Jeg fikk tips om å ha i fløte. Men det ble ikke godt, sjokoladen stivnet ikke skikkelig med fløte i.
Jeg vil ha jordbærene trukket med melkesjokolade som knaser når man tygger i dem.
I sommer fikk jeg hemmeligheten, av en snill mann på en sjokoladefabrikk i Arendal. Takk, takk til deg.
Sjokoladen må ikke holde mer enn 37 grader.
Det blir perfekt.

Sjokoladen i ei skål.
Skåla i en kjele med ferdig oppvarmet vann fra vannkokeren og plata på en.

Gjett hvem som skal kose seg i kveld.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 20:32   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Siste smak av sommer

Sitter og tar meg et glass vin, og tenkte på jordbærsjokoladen til Freia (mannen lar meg ikke spise den:bable....så kom jeg over disse herlige bildene

Gammel 30-07-09, 20:34   #3
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det der så skikkelig digg ut.

Får du tak i så flotte jordbær ennå? Her ser de ikke like fristende ut lenger.

Gammel 30-07-09, 20:34   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke en stor hemmelighet at sjokolade(værtfall lys ,og kokesjokolade) blir øddelagt av for mye varme.

Åh nå fikk jeg lyst på jordbær. Tror jeg skal gå bort til svigermor å rane litt i landet hennes. Masse bær som modnes hver dag og lenge til de slutter å modne hihi

Gammel 30-07-09, 20:42   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Det der så skikkelig digg ut.

Får du tak i så flotte jordbær ennå? Her ser de ikke like fristende ut lenger.

Jeg hadde flaks. Var i butikken når de fikk levering av jordbær.

Gammel 30-07-09, 20:51   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Fikk lyst på dette jeg nå.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 20:55   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Fikk lyst på dette jeg nå.

Jeg spiser og nyter i dette øyblikk.

Gammel 31-07-09, 00:20   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Å, dette var jo dumt å klikke seg inn på!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.