Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Marsipan i gjærbakst? HASTER litt!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 12:04   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Marsipan i gjærbakst? HASTER litt!

Jeg tenkte bake ei gjærkringle.
Kan jeg ha marsipan inni?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:07   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsipan i gjærbakst? HASTER litt!

Ja, det kan du.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:07   #3
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

Det skulle gå fint det

Gammel 30-07-09, 12:07   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja, det tror jeg da? Mamma bakte noe bollegreier med marsipan inni en gang, det funka da bra.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:11   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Når er den ferdig?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:12   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fant jeg en oppskrift der man river marsipan sammen med eggehvite og mandelflarn og har i gjærbakst.
Da blir det den variasjonen!

Gammel 30-07-09, 12:12   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja. Når er den ferdig?

Tja, skal vel heve litt og, så kanskje 1,5 t?

Gammel 30-07-09, 12:14   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Nå fant jeg en oppskrift der man river marsipan sammen med eggehvite og mandelflarn og har i gjærbakst.
Da blir det den variasjonen!

Oppskrift

Gammel 30-07-09, 12:15   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Oppskrift

Wienerdeig
325 g hvetemel
1 œ dl vann
20 g gjær
15 g smør
2 egg
1 œ ts sukker
œ ts salt
325 g smør til innkjevling

Fyll
100 g marsipan
1 eggehvite
50 g mandelflak
1 egg til pensling
perlesukker til strøing

Her finner du fremgangsmåte:

http://www.mrw.no/sweet%20dough/hanekammer.html

Jeg skal kun bruke fyllet da.

Gammel 30-07-09, 12:18   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Marsipan er godt så kanskje jeg skal bytte ut kanel med marsipan i snurrer.

Gammel 30-07-09, 12:44   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Da har jeg ei gjærkringle og ca 40 kanelsnurrer til heving.

Gammel 30-07-09, 13:31   #12
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer på besøk tror jeg siden jeg greide å drepe gjæren i min forrige gjærbakst.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:49   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg skulle ønske jeg spiste karbohydrater.... For det hørtes veldig godt ut!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 17:12   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det ble godt med marsipan i kringla!

Gammel 30-07-09, 17:56   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Marsipan i gjærbakst er kjempegodt.
Og nå fikk jeg veldig lyst på kringle.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 19:43   #16
Left
Passiv

Standard

Åh, det der så godt ut. Jeg liker ikke marsipan vanligvis, men i gjærbakst er det godt.
Skulle ønske jeg dreiv med slik nå

Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 20:01   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Å, jeg skulle ønske jeg spiste karbohydrater.... For det hørtes veldig godt ut!

Samme her....

Så fantastisk godt ut

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 20:02   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det ble godt med marsipan i kringla!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 20:07   #19
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Å, det så bare fantastisk ut!
Jeg har hatt lyst til å bake kanelsnurrer i hele dag, men så ble det aldri noe med meg.

Gammel 30-07-09, 20:09   #20
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.