Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unisexdo - fungerer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 11:34   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Unisexdo - fungerer det?

Vi har fått unisexdo på jobb. Etter et par dagers bruk er jeg #€"&§ irritert. Er det mennene i denne etasjen det er noe galt med? Er det virkelig vanlig å gå fra griseri av både den ene og den andre arten overalt, på jobb? (Mine erfaringer tilsier at det ikke gjøres i hjemmet.)

Noen erfaringer? Forslag til tiltak?

Det er doer både på venstre og høyre vegg, så jeg vurderer å sette opp skilt med en dame- og en herreside, og sette rosa lapper på alle "dame"-dørene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:35   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unisexdo - fungerer det?

Vi har unisexdo og det fungerer. Ingen grisedamer eller grisemenn.

Gammel 09-01-09, 11:36   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet syv år på arbeidsplass med unisex-do, og det eneste griseriet jeg la merke til der var rundt vasken. (Vi hadde en vask med alt for høyt trykk, som sprutet masse.)

Det gikk med andre ord bra med meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:38   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det er noe galt med mennene her, altså.

Forslag til enkle tiltak?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:38   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har unisex-do, og merker heldigvis ikke noe til griseri.

Jeg ville ha sendt ut en fellesmail og sagt som sant er, at doene er veldig grisete, og at det er uhygienisk og ekkelt. Du kan også legge til at dette har skjedd etter at doene ble unisex. Kanskje folk blir litt flaue og skjerper seg da.

Hjelper ikke dette, ville jeg tatt det opp med ledelsen. Jeg synes egentlig det er dumt å dele inn i dame- og herredoer, men hvis det hjelper, så hadde jeg bedt om å få gjeninnført den ordningen. For jeg forstår det sånn at det var delt inn i dame- og herretoaletter tidligere?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:38   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går helt greit hos oss, selv om det er en stor arbeidsplass.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:39   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri hatt unisex-do og er kjempehappy for det. Ikke på grunn av gris, men fordi jeg har jobbet på en mannsdominert arbeidsplass betyr adskilte do at jeg og resten av damene har hatt god kapasitet og sluppet kø.

Kanskje du kan se noen gamle episoder fra Ally McBeal, for å komme i unisex-do siget?

Gammel 09-01-09, 11:40   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lovverket så skal det være adskilte toaletter. Betyr unisextoaletter at arbeidsplasser med dette har søkt dispensasjon? (Unisextoaletter fungerer strålende hos oss - jeg er bare interessert på teoretisk grunnlag.)

Gammel 09-01-09, 11:43   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det funker! Aldri sett Ally McBeal?

Det nærmeste vi kommer unisex-do på min arbeidsplass er at vi i et halvt år har lurt den nye redaktøren til å tro at jentedoen er guttedoen. Nivået her er ikke så høyt.

Gammel 09-01-09, 11:45   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I lovverket så skal det være adskilte toaletter.

Men hva om man bare har ett toalett? OK, vi har to, men det andre er ut bakdøra og to etasjer ned en stupbratt baktrapp, så det brukes bare som nød-do.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:46   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men hva om man bare har ett toalett? OK, vi har to, men det andre er ut bakdøra og to etasjer ned en stupbratt baktrapp, så det brukes bare som nød-do.

På min forrige arbeidsplass så hadde de bare 1 toalett i den ene bygningen. Der jobbet det bare menn. Så kom en dame inn og de måtte bygge et nytt toalettrom for kvinner. Jeg forsto det slik at de ble pålagt dette.

Gammel 09-01-09, 11:54   #12
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det er noe galt med mennene her, altså.

Forslag til enkle tiltak?

Finn nye menn.

Gammel 09-01-09, 12:36   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Aldri hatt unisex-do og er kjempehappy for det. Ikke på grunn av gris, men fordi jeg har jobbet på en mannsdominert arbeidsplass betyr adskilte do at jeg og resten av damene har hatt god kapasitet og sluppet kø.

Jeg har jobbet et par plasser der det har vært tilfelle, ja. Veldig kjekt. På min første arbeidsplass hadde jeg eget do.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:37   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det nærmeste vi kommer unisex-do på min arbeidsplass er at vi i et halvt år har lurt den nye redaktøren til å tro at jentedoen er guttedoen. Nivået her er ikke så høyt.

Fantastisk bra!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:39   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jobbet flere steder med unisex, og har samme erfaring som deg. Det er mye mer grisete. Så har heller ikke lokalene ikke så bra ut i utgangspunktet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:50   #16
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har unisexdo og det fungerer helt greit. Har hatt det på tidligere arbeidsplasser også og det har aldri vært noe problem.

Gammel 09-01-09, 12:57   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adskilt på kontoret, utenom kontoret er det hipp som happ. Må man tisse så må man tisse, samme hva slags bekledning figuren utenpå døren har. Aldri vært noe problem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:11   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mannlig kollega klaget litt over at han skulle være nødt til å gå på den grisete doen bare fordi det var menn som hadde griset der. Den irritasjonen skjønner jeg forsåvidt godt - tror noen det ville virke å dele etter "grisete" og "ikke grisete" i stedet?

Gammel 09-01-09, 13:14   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare unisexdoer, og det fungerer helt greit.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:15   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det hadde jo vært et artig prosjekt Skilpadda. Det spørs litt om selvinnsikten er stor nok.

Et sosialantropologisk eksperiment!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.