Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i ordene "white trash"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-08, 19:04   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva legger du i ordene "white trash"?

Etter en tråd på SM for en tid tilbake har jeg tenkt en del på dette. Kort fortalt var det en som lurte på om det var veldig få med høy utdannelse på SM og etterlyste advokater, leger og professorer. Overskriften lød noe slikt som "et forum for white trash"?

Denne personen oppfattet tydeligvis at folk med lav eller ingen utdanning går under den kategorien (og den meningen er jo verdt en diskusjon i seg selv). Men jeg lurer altså på hva dere tenker om dere hører at noen er "white trash"?

Når jeg tenker på White trash ser jeg for meg Britney Spears.

Gammel 24-11-08, 19:08   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordene "white trash"?

Jeg ser absolutt ikke for meg Britney Spears når jeg tenker på white trash. Jeg kjenner derimot på meg at jeg må ta meg en tur innom SM igjen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:11   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes Wikipedia har en god definisjon White trash.

Sist redigert av Hønni : 24-11-08 kl 19:19.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:13   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ser absolutt ikke for meg Britney Spears når jeg tenker på white trash. Jeg kjenner derimot på meg at jeg må ta meg en tur innom SM igjen.

Oh yes, mye morro å lese der.

Hvis du ser for deg BS i superkorte olashorts med frynser, grorudpalme på hodet, uren hud, en sigg og et colabeger i hånda og et barn sittende på hoften....?

Gammel 24-11-08, 19:16   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Jeg ser på det som et amerikansk begrep.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:20   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Hvis du ser for deg BS i superkorte olashorts med frynser, grorudpalme på hodet, uren hud, en sigg og et colabeger i hånda og et barn sittende på hoften....?

Jepp, der har du noe likt min definisjon på white trash. Pluss på null kulturell eller økonomisk kapital, ingen fullført skolegang, liten forståelse for helhetlig samfunnstenking (ofte resultert i at man selv mottar sosialhjelp, men mener at alle andre bare snylter) og ekstrem trangsynte meninger om innvandring.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:21   #7
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sier du white trash, ja da sier jeg enkelt og greit Bubba J.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:22   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rajraj sa det.

Gammel 24-11-08, 19:22   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Man er selvfølgelig ikke "white trash" fordi man ikke har utdannelse. Det er jo opprinnelig et amerikansk begrep, og jeg ser for meg svært lite ressurssterke folk som bor i trailerhjem og gjerne er alkoholikere, narkomane, arbeidsledige, mishandlere, vanskjøtter unger og generelt ikke har mye eleganse over seg selv, hjemmet, språket eller noe som helst. :settformangeamerikanskefilmer:
Her i Norge har man jo ikke samme settingen med trailerområder etc, men jeg tror man har overført betydningen til vår type lavere sosiale klasse, men generelt har det spredd seg på samme måte som "harry" og det går inflasjon i begrepet og mister etterhvert den opprinnelige betydningen. Nå er man jo harry eller white trash hvis man ikke går med Odd Molly, er miljøvennlig, økologisk og ikke røyker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:23   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "bruker" begrepet slik som Wikipedia bruker det, ser jeg: "lower social class white people with poor prospects and/or low levels of education [...] economically, educationally and/or culturally bankrupt".

Jeg bruker det helst ikke da, for jeg oppfatter det som en svært nedsettende og meget nedlatende beskrivelse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:23   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:dulter på Tammen:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:23   #12
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jepp, der har du noe likt min definisjon på white trash. Pluss på null kulturell eller økonomisk kapital, ingen fullført skolegang, liten forståelse for helhetlig samfunnstenking (ofte resultert i at man selv mottar sosialhjelp, men mener at alle andre bare snylter) og ekstrem trangsynte meninger om innvandring.

Joda, men du skal vel ikke akkurat ha millioner i banken? Det handler vel også om at det er fattige, ofte boende i "trailer-park" (campingvogn eller noe)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:27   #13
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

:dulter på Tammen:

Øh, der var jeg for sen gitt. Great Minds osv.

Han er fantastisk.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:30   #14
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er jo opprinnelig et amerikansk begrep, og jeg ser for meg svært lite ressurssterke folk som bor i trailerhjem og gjerne er alkoholikere, narkomane, arbeidsledige, mishandlere, vanskjøtter unger og generelt ikke har mye eleganse over seg selv, hjemmet, språket eller noe som helst. :settformangeamerikanskefilmer:

Helt enig. Og det er gjerne alle disse tingene som definerer "white trash" i Usa.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:30   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg bruker det helst ikke da, for jeg oppfatter det som en svært nedsettende og meget nedlatende beskrivelse.

(Du kan jo tenke deg reaksjonene på den nevnte tråden..)

Gammel 24-11-08, 19:31   #16
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når ordene "white trash" brukes, så tenker jeg "uvitende, fordømmende fjols". Og da er det ikke de som omtales jeg tenker på, men den som presterer å kalle andre mennesker for søppel.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:54   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Når ordene "white trash" brukes, så tenker jeg "uvitende, fordømmende fjols". Og da er det ikke de som omtales jeg tenker på, men den som presterer å kalle andre mennesker for søppel.

Gammel 24-11-08, 19:56   #18
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg så en dokumentar en gang om en familie i England. Type mange barn, svært lav inntekt, lite rekkehus med endel mugg på veggene osv.
Det var spesielt en av de små jentene jeg la merke til. Hun var vel 7 år kanskje og sa :"They call me white trash at school. But I'm always clean and I've alwas got a ponytail and I'm always nice. I'm not white trash, am I?". Store sørmodige øye, så liten og trist.

White trash er et stygt begrep.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:59   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg så en dokumentar en gang om en familie i England. Type mange barn, svært lav inntekt, lite rekkehus med endel mugg på veggene osv.
Det var spesielt en av de små jentene jeg la merke til. Hun var vel 7 år kanskje og sa :"They call me white trash at school. But I'm always clean and I've alwas got a ponytail and I'm always nice. I'm not white trash, am I?". Store sørmodige øye, så liten og trist.

White trash er et stygt begrep.

Nå ble jeg helt på gråten.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:59   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så trist.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.