|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oppskrifter med kremost?Jeg har noen pakker krydret kremost (hvitløk og urter) i kjøleskapet, noen tips til matretter jeg kan bruke dem i? Jeg har pleid å lage kyllingfilet fylt med kremost med hvitløkssmak, men vil prøve noe nytt.
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Jeg bruker det som pastasaus innimellom. Har sprøstekt bacon over feks.
![]() |
#3 |
Tankefull
|
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Kremet pasta med bacon.
![]() |
#4 |
Bare sær
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Jeg smelter den i litt matfløte og har som pastasaus. Du kan ha skinke i også, og det er godt med grønn tagliatelle til.
![]() |
#5 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?(klippet fra nettet, så god ut) 5min.2porsj. Slik gjør du Skjær laksen i terninger og stek den. Kok pasta. Mens dette gjøres varm forsiktig opp kremosten og fløten sammen. Sausen blir luftig og fin hvis den piskes godt under oppkok. Tilsett ønsket krydder (prøv deg frem, basilikum, oregano, sitronpepper, litt salt osv) og fersk hvitløk etter ønske. La sausen koke mens laksen stekes og pastaen koker, sausen kan bli veldig tykk viss den koker lenge, spe på med litt melk viss du syns den blir for tykk. Denne sausen er veldig drøy i smak så du trenger ikke mye saus per person. Server gjerne med kokt brokkoli til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Jeg har laget en kraftig suppe noen ganger med kremost og karbonadedeig/kjøttdeig, har ingen spesifikk oppskrift men er noe sånt:
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Jeg bruker det i ostesausen til lasagne
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Takk.
![]() |
#9 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter med kremost?Jeg lager gjerne pastasaus med 1 boks kremost, 1 fløtehus (3 dl) og masse spinat.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|