Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva gjør du på tivoli?
Elsker alt som beveger seg fort/høyt (de skumle tingene) 47 30,32%
Kjører noe av det skumle, men ikke de verstingene 50 32,26%
Jeg strekker meg til radiobiler og tekopper o.l. 15 9,68%
Kjører stort sett bare barnekaruseller, og bare hvis jeg må 17 10,97%
Jeg står alltid og passer på vesker 33 21,29%
JEg drar aldri på tivoli 5 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-08, 02:00   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)

http://jp.dk/indland/aar/article1385107.ece?page=1

Å fy og føy og satan, det var skummel lesing. Jeg elsker berg og dalbaner, og jo høyere og raskere jo bedre. Det har aldri falt meg inn på ordentlig at vognene kan falle av. Ihvertfall ikke på fastmonterte forlystelser i Danmark, hvor jeg ville forventet at sikkerheten var på topp. Hadde det enda vært ett omreisende tivoli i ett litt mer "uregulert land"

Jeg ble faktisk litt sånn uææh jeg nå. Fikk ikke lyst til å snurre rundt mer ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 02:05   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Falt ut av berg og dalbane (poll om tivolivaner)

Huff, det er slikt man ikke vil tenke på at kan skje. Jeg har skrekk for både det ene og det andre og tivoli er ikke av mine favorittsyssler. Så akkurat nå må jeg bare . Mannen og guttungen har bestemt at vi skal innom Liseberg i sommer.

Jeg personlig kan strekke meg til tekopper, okey strekker meg ikke langt da, for de liker jeg jo faktisk. Jeg tar det som går rundt og rundt nede på bakken. Hvis man mister bakkekontakt nekter jeg å være med.

Sist redigert av Libra : 05-07-08 kl 02:10.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 02:14   #3
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet på et omreisende tivoli for mange år siden og må si at sikkerheten der var ganske god, siden alt ble gått over ved hver montering. Man oppdaget skruer som måtte byttes, småreparasjoner som måtte tas osv. Hver karusell måtte jo bygges på nytt hver gang av mekanikere og testkjøres ved hvert nye sted. I en fornøyelsespark kan det jo være forskjellige rutiner alt ettersom.

Allikevel er det noen omreisende tivoli jeg aldri ville ha tillat barna mine å dra til. Ikke for det, jeg holder meg unna det jeg jobbet for også, men det har muligens mer å gjøre med at jeg har lagt på meg siden sist og sånt.

Jeg lurer forresten på hvordan jeg ville ha reagert på karusellene nå. Dengang var det fin avslapning å ta en tur eller to dersom man var fyllesjuk. Man fikk jo tross alt sitte og fikk litt vind i ansiktet. Nå hadde jeg antageligvis spydd som en gris.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 02:18   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Huff, så ekkelt.
Jeg står som regel å passer på vesker.
Kjørte mye karuseller som ung, men i dag blir jeg kvalm av det meste, nesten nok med å se på de andre i familien kjøre karusell. Er blitt så pysete med årene.

Gammel 05-07-08, 07:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nekter å lese sånt, jeg vil ikke tro at det skjer.
Jeg elsker tivoli og tar alt som er, jo skumlere jo bedre. For 2 år siden da heg var i Tusenfryd var jeg så overvektig at jeg ikke passet i NOEN karuseller, så nå tar jeg igjen alt. Kjører alt som er flere ganger og elsker det!

Gammel 05-07-08, 09:36   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var tøffing før, men det å ha fått barn har gjort meg pysete. Nå tar jeg noe - men det er masse jeg ikke tar.

Gammel 05-07-08, 09:41   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker egentlig berg og dalbane... men etter at jeg ble mamma har jeg blitt mer pysete.
Jeg tenker mye oftere hvis-om-atte ... Og er ikke så gira som før. Men tar som regel noen av de største likevel da. Men har ikke vært ofte på tivoli de siste åra akkurat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 10:29   #8
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker tivoli. Eller ikke sånne småtiviolier, men store fornøyelsesparker som f.eks. Tusenfryd. Og jeg kjører absolutt alt som er, mange ganger. Jeg blir som en unge når jeg er på sånne steder.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 10:30   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er pyse, og foretrekker de som går rundt og rundt, fremfor opp og ned.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 11:35   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Falt ut av berg og dalbane (poll om tivolivaner)

Jeg har en venn som jobber med kontroller av slike kjøretøy, og det han holder seg unna, holder jeg meg også unna. Det er rett og slett fordi det han holder seg unna er ting som slike ulykker kan skje med, det går litt på hvor belastningen er osv.
Så jeg tar ikke de ekstreme nei, jeg er livredd for at noe slikt skal skje.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 11:39   #11
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Etter at jeg fikk barn så har jeg kun tatt barnekaruseller. Blitt en skikklig pyse, og liker ikke parker lenger. I Dyreparken har jeg kun tatt Tømmerrenna og synes den er fæl nok.Har ikke tatt noe i Tusenfryd,sitter helst med den minste på badeområdene.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 11:40   #12
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

jeg kjører ingen karuseller.

Gammel 05-07-08, 12:05   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så fælt! Sånt regner man ikke med at skal skje, nei.

Jeg elsker ellers store berg-og-dalbaner, jo høyere og brattere, jo bedre.

Gammel 05-07-08, 12:14   #14
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Iiiiik.. Og vi som ankommer Tivoli i Københav på tirsdag

Jeg har aldri likt karuseller ol, alltid vært jakke-og veskeholderen, mem mann og barn er jo spik spena gale...

Gammel 05-07-08, 12:45   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

I Dyreparken har jeg kun tatt Tømmerrenna og synes den er fæl nok.

Ja tømmerrenna i dyreparken har jeg også turt å ta noen ganger, selv om jeg alltid har angret litt da vi har vært på toppen
Men hjulbob i bob og akebakken på Hunderfossen så sto jeg over da mannen og dattera tok den.

Gammel 05-07-08, 12:49   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)

Veskepasser og barnekarusellkjører her. Jeg virkelig hater tivolier og fornøyelsesparker.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 13:07   #17
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg elsket karuseller før i tiden, og kjørte hva det skulle være. Moro nå også, men ikke så moro at jeg gidder å stå 1 time eller mer i kø.

Sist redigert av Tante Grønn : 05-07-08 kl 20:44.
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 13:54   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker berg- og dalbaner, men hater karuseller som går rundt og rundt. Jeg får tenke på at det er mye farligere å kjøre bil enn å ta berg- og dalbane. En vet aldri når noe kan skje uansett. Det er jo minimal sjanse for at noe skal gå galt i berg- og dalbane.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 14:09   #19
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Det var ekkelt å lese
Jeg elsker berg og dalbaner, alt som går fort og høyt (space shot og sånn også). Liker ikke ting som går rundt og rundt da.
Men dette var litt skremmende lesning.........

Gammel 05-07-08, 15:43   #20
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil ikke lese...
Og står heller å passer vesker enn å kjøre karusell!!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.