Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mus!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 22:52   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mus!

Hvor legger jeg denne tråden mon tro?

Det er så ekkelt at jeg nesten ikke klarer å skrive det. Men vi har fanget en mus i kjøkkenskapet i dag. Vi fant litt muselort der i går og mannen satte ut to feller der i dag. Og joda. Der ligger det en god og tjukk husmus.
Jeg har selvsagt ikke vært i nærheten av kjøkkenet siden muselortfunnet og tror jeg må i terapi før jeg kan bevege meg inn dit igjen.

Men altså, hvor stor sjans er det for at det er flere der? Mao. når kan jeg bevege meg inn på kjøkkenet igjen?
Legger ut nye feller i morgen. Musen ble kastet med fellen på seg kan man si .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:55   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mus!!

Det er litt tricky med disse musene... Jeg ville lagt ut feller litt her og der, og følg med i krinkler og kroker om du finner mere muselort.
Det kan godt være at det bare var 1 mus som hadde forvillet seg inn, men det kan jo hende den har tatt med eg famlien sin også.

Gammel 26-03-08, 22:56   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ha flaks at det bare var en tilfeldig, men ville hatt ut feller og sjekket dem hver dag en stund fremover. Vi trodde vi hadde en, men det viste seg å være tre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:56   #4
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja, der det er en er det ofte flere... Det var vår erfaring da vi hadde mus i huset (et gammelt skeivt og skakt hus vi leide)

Var det ikke det du ville høre sa du? Neivel, da forteller jeg heller om mamma som fant en mus i grillen på terassen. Den sprang opp og ned og rundt og rundt i mange dager. Til slutt gikk den i fella. Siden har ingen sett noen mus i det hele tatt i grillen. Så nå kan du velge hvilken du ville satse på gjelder for din del

Gammel 26-03-08, 22:57   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mus er da bare søte og fine.

Hilsen Sitron som har hatt rotter x 2.

Gammel 26-03-08, 22:58   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

ÅÅÅÅ kjære vene!! Jeg nekter å gå ned i kjelleren også. Det må være den veien den har kommet inn, for så å krype opp og inn i kjøkkenskapet. Skrekk!! Mulig vi må demontere kjøkkenet for å finne inngangsveien.

Så nå må mannen både vaskeklær og lage mat til jeg er kurert og alle musespor er forsvunnet. Har selvsagt ikke flere feller igjen. Men legger ut en ostebit samme sted i kveld og ser om den er borte i morgen.

Gammel 26-03-08, 22:59   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det syns for så vidt jeg også, men mener at rotter og mus man skaffer seg som kjæledyr er hakket mer sjarmerende enn crazye villmonstre som bæsjer i kjøkkenskapet ditt.

Gammel 26-03-08, 22:59   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Faen!

Sorry uttrykket, men dette er en av de få gangene jeg kjenner at god gammeldags banning må til.

Gammel 26-03-08, 23:00   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

ÅÅÅÅ kjære vene!! Jeg nekter å gå ned i kjelleren også. Det må være den veien den har kommet inn, for så å krype opp og inn i kjøkkenskapet. Skrekk!! Mulig vi må demontere kjøkkenet for å finne inngangsveien.

Så nå må mannen både vaskeklær og lage mat til jeg er kurert og alle musespor er forsvunnet. Har selvsagt ikke flere feller igjen. Men legger ut en ostebit samme sted i kveld og ser om den er borte i morgen.

Du kan da bruke fellene om igjen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:00   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faen!

Sorry uttrykket, men dette er en av de få gangene jeg kjenner at god gammeldags banning må til.

Om du roper faen høyt nok, så blir sikkert musene redde fordi de skjønner at du mener alvor.

Gammel 26-03-08, 23:01   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

At du hadde dem som kjæledyr tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Så fjernt er den tanken for meg.

Gammel 26-03-08, 23:02   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

At du hadde dem som kjæledyr tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Så fjernt er den tanken for meg.

Jeg hadde jo ikke det. Det var skikkelig feite brunrotter som koste seg på kjøkkenet mitt.

Gammel 26-03-08, 23:02   #13
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Mus er søte og fine så lenge dei held seg langt vekke frå huset. Sjekk om det kan vere ein bitteliten passasje langs rør som kjem opp frå kjellaren og går inn i oppvaskbenken t.d. Eg leigde ein stad der musene klatra friskt langs røra. Det var ikkje noko stas, for å seie det sånn.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:02   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Den ene fellen ble ødelagt i det ene forsøket. Den andre som ble drapsvåpenet henger fremdeles fast i musen. Min mann orket ikke å fjerne den, så han kastet hele greia.

Gammel 26-03-08, 23:04   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

ikke hvis man synes at mus er så ekle at man ikke vil ta i dem. Sier hun som prøvde å vekke en annen med en musefelle med mus på ved å putte den i soveposen til vedkommende, hun kom seg rimelig fort opp da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:04   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

De liker rosiner bedre enn ost *erfart*. Helst rosiner rullet i nugatti eller sjokade.

Jeg fniser litt nå, men da det var jeg som innså at jeg hadde mus i kjøkkenskapet sto jeg oppå en stol i beste vitsetegning-stil før jeg fikk sagt "Iiik". Vi hadde bare en. Fant ikke ut hvor den kom seg inn, og det kom ikke fler på besøk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:05   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Den ene fellen ble ødelagt i det ene forsøket. Den andre som ble drapsvåpenet henger fremdeles fast i musen. Min mann orket ikke å fjerne den, så han kastet hele greia.

For en søt mann.

Gammel 26-03-08, 23:05   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Mus er søte og fine så lenge dei held seg langt vekke frå huset. Sjekk om det kan vere ein bitteliten passasje langs rør som kjem opp frå kjellaren og går inn i oppvaskbenken t.d. Eg leigde ein stad der musene klatra friskt langs røra. Det var ikkje noko stas, for å seie det sånn.

Det er det jeg tror. Vi må bare skru opp noe der for å se skikkelig etter. Gjøres i morgen.

Gammel 26-03-08, 23:05   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det skjer noe med damer når de passerer 30, ikke liker jeg mus lenger og ikke liker jeg å bade i kaldt vann.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:06   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

For en søt mann.

Ja ordentlig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.