Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

1. premie til sønnen min (stolt mamma)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-08, 12:24   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

1. premie til sønnen min (stolt mamma)

Jeg har en sønn på 14 år. Han er en veldig pliktoppfyllende gutt, og en kreativ type. Hele romjula drev han på med et lite prosjekt. Han hadde ideen. Faren hjalp ham i gang.

Han laget en kasse av gjennomsiktig plast. Oppi kassa laget han fjell, dal og laget små modeller av rådhuset i Oslo, det nye Operahuset osv. Bak fjellet la han snø som smeltet. Foran på den gjennomsiktige plasten viste han konsekvenser av at havnivået øker 5 meter, 10 meter osv. Så etterhvert som snøen smelter bak fjellet og renner ned så stiger vannet. Ved å bruke denne modellen kunne han snakke om konsekvenser av issmelting av is vi finner på land ved polene våre. Igår var han på Oppfinnermessa med skolen. Der vant han 1. premie på 600 kr. Kjempeartig. Dette trengte han. Han er en forsiktig gutt som gjør lite av seg og har slitt en del i barneskolen sosialt.
Han valgte forsking som tilvalgsfag og har fått en dyktig lærer som jeg kjenner godt. Ungdomsskolen har vært et virkelig løft for ham.

Og jeg er stolt av gutten min. Igår feiret vi med pizza og is. Noe han ønsket seg he he..... Måtte bare fortelle dette.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
førstepremie, oppfinnermessa, tenåring

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.