|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Vaske saueskinnsfell?Noen som har vasket saueskinnsfell før?
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Jeg hadde tatt sjansen på ullprogram og milo. Det er jo så og si like skånsomt som håndvask, er det ikke?
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Jeg har ikke vasket i vaskemaskina, men jeg har håndskuret en saueskinnsfell fra Ikea. Tok litt Milo i håndvarmt vann og vætet skinnet skikkelig. Gnikket og gned med en myk børste. Jeg var litt spent på resultatet, men det gikk kjempebra.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?På mitt ullprogram er det sentrifugering med 700 omdreininger. Men du kan jo bare droppe sentrifugeringen om du er redd for å ødelegge det.
![]() |
![]() |
#6 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Jeg har vasket Nøstebarn- skinn på ullprogram, 30 grader, med Milo og sentrifugering på 900 omdr.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Jeg har vasket Nøstebarnskinnet flere ganger på 30 grader finvask med ullvaskemiddel, og latt det ligge og tørke oppå et tørkestativ - det tar noen dager før det blir tørt, men det har hverken blitt stivt eller stygt.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Jeg kjøpte et helt standard saueskinn på Babyshop.
![]() |
![]() |
#11 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?
Ingen anelse!!!
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Mitt Nøstebarnskinn og skinnet jeg har fra Barnas Hage, vaskes i maskin på ullprogram. Etterpå setter jeg på ekstra skylling, og full sentrifugering (1800), da får jeg bort alle såperester, skinnet kommer ut nesten like fint som nytt, og jeg slipper å børste det så innmari.
![]() |
#13 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Vaske saueskinnsfell?Nå har jeg akkurat tatt det ut av maskina, lagt det på baderomsgulvet, og børstet det.. Det skal strekkes når det blir litt tørrere, ja?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|