|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Vi har mye kraft igjen fra årets første julemiddag - pinnekjøtt. Mannen mener at kraften har en alt for spesiell smak til å fryses og brukes til noe annet senere. Jeg tenkte jeg likevel skulle spørre de kloke damene her inne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Å, så deilig!
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Lapskaus og raspeballer står aldri på menyen her i huset - men kålrabistappe har vi titt og ofte. Den smaker godt med pinnekjøttkraft også til pølser og kjøttkaker altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Nam ja, du må spare den til kålrabistappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Kraften kan brukes ja, til feks kålrabistappe som flere nevner her. Det eneste jeg har opplevd med kraft som har stått lenge i fryseren, er at den har blitt harsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Vi bruker kraften på potetene vi (som saus).
![]() |
#10 |
*_*
|
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Det må da egentlig kunne gå an å bruke kraften i all mat som trenger å spes litt, og som med fordel kan bli både feitere og saltere. Kommer selvsagt ikke på en eneste rett akkurat nå, men...
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Jeg husker at mommo tok en hyssing opp i et krus, slo kraften oppi og hengte det ut til fuglemat når den var stivnet. Det samme ble gjort med "smoltet" etter at hun hadde laget smultringer også.
![]() |
![]() |
#13 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?Jeg hadde vel bare helt det i en kopp og drukket det til kveldsnytt.
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Kan kraften fra pinnekjøttet brukes til noe?I hjemmelaget potetstappe sammen med pinnekjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|