|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Langtidsheving/kaldheving av pizzadeigJeg får halve slekten på besøk på onsdag, rett etter jobb, og skal diske opp med noe raskt og enkelt til hele gjengen (vi blir 7 voksne og 4 barn). Jeg lurer på om jeg skal lage hjemmelaget pizza og trenger noen gode tips til hvordan jeg kan korte ned tilbredningstiden. Lage pizzabunner og fryse? I så fall trenger jeg oppskrifter. Eventuelt tenkte jeg det var en mulighet å sette en deig kvelden i forveien, sette den i kjøleskapet til langsom heving og bake den ut når jeg kommer hjem fra jobb. Noen som har erfaring med langtidsheving av gjærdeig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langtidsheving/kaldheving av pizzadeigJeg har akkurat nå 14 pizzabunner m/tomatsaus halvstekte til avkjøling på benken nå som skal fryses ned i en stabel. Når vi senere skal spise pizza er pizzaen ferdig pyntet til ovnen er varm og den trenger bare 7 minutter i ovnen ved 250 grader.
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Langtidsheving/kaldheving av pizzadeig
Oooh. Spennende. Oppskrift? Lager du dem runde eller firkantede? Og hvordan fryser du dem ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Langtidsheving/kaldheving av pizzadeigDet blir en blanding av runde og firkantede alt etter hva kjevlen bestemmer i øyeblikket.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Langtidsheving/kaldheving av pizzadeigPizzabunnen fryses ned i en stabel (de beholder bakepapiret mellom seg og det brukes igjen ved neste korsvei).
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Langtidsheving/kaldheving av pizzadeigDenne blir bra:
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|