|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Fungerer det med felleski når man er stutt og tjukk? Helt konkret 159 cm høg og drøyt 75 kg tung. Jeg ønsker meg nye ski og det hadde vært fint hvis jeg kunne sluppet å smøre de. Jeg er ingen veldig god skiløper og har hatt alt for lange ski hele livet, så jeg vil nå ha ski som passer i lengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Du må på en butikk med skikkelig godt utvalg og flinke folk som kan hjelpe deg å få riktig lengde og spenn for din høyde og vekt.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?
Ja, det er planen. Jeg liker å vite litt før jeg går i butikken, så derfor spørsmålet om det i hele tatt er mulig å finne felleski til en med min høyde og vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Jepp, det er fullt mulig. Jeg hadde felleski da jeg var tyngre enn det. Og vi er jo like lange. De skiene ga meg skigleden tilbake, jeg hadde jo egentlig sluttet å gå på ski fordi jeg ikke orket å smøre. Mine ble kjøpt på XXL, og funket superbra, så jeg tror ikke nødvendigvis at du må kjøpe dyre ski heller. Tror generelt mange overvurderer hvor dyre ski de trenger.
![]() |
![]() |
#5 |
Så bra! Jeg vurderer en tur til en søndagsåpen sportsbutikk i morgen. Har så utrolig lyst til å gå på ski igjen! Jeg gikk ganske mye på ski som barn, men etter som overvekten kom for fullt, ble det lite skigåing. Fram til for et par år siden, klarte jeg jo knapt nok å gå, så ski var helt utenkelig i noen år. Nå er jeg sprek som bare det (til meg å være), så nå vil jeg på ski igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Gjør det, gjør det - gjennomfør det!
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Jeg våknet til en sms fra en ung mann jeg har hjulpet med noe i høst. Han skrev at i dag er dagen for å kjøpe ski og kanskje rekker vi en prøvetur i kveld. Han vil hjelpe meg med dette fordi jeg har hjulpet ham med noe annet i høst. Fin fyr, jeg prøver å selge ham inn for mine døtre som en potensiell svigersønn |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Så gøy! Jeg joiner med at jeg er bare noen få kg høyere enn deg og ganske mange kg tyngre enn deg. Jeg kjøpte skiene mine på nett til og med. Oppgav høyde og vekt. Ble i tillegg oppringet med noen ekstra spørsmål. Skiene funker helt utmerket.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Så flott! Det er jo deilig med ekstra hjelp, og for en fin ting å gjøre!
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Grunnen til at jeg sa det med godt utvalg er at oddsen for å få høre at «nei, til DEG har vi ikke!» er større i en butikk med mer normalt utvalg. De skal ha MANGE ski inne for å dekke alle varianter av spenn og lengde. Og får man feil spenn på felleski, så er det helt krise. (Enten ikke feste, eller de nugger). Jeg kompromisset litt og kjøpte med litt for lite spenn, og kan nå ikke gå med liten sekk eller legge på meg to kilo, for da tar fellen nedi.
![]() |
#11 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Jeg kjøpte i fjor, så det skal du nok klare å få tak i. Hilsen 158/70
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Denne tråden gjør meg så glad, for jeg husker at den samme brukeren, for ikke så lenge siden (tre år-ish?), startet en tråd om hjelpemiddel for å komme seg på tur fordi hun hadde problemer med å gå.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Åh, det husker jeg også nå!
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Dere har rett. Høsten 2021 fikk jeg elektrisk rullestol fordi jeg knapt kunne gå mer enn 30-40 meter. Noen måneder senere fikk vi på plass ordentlig behandling for revmatisme og et fungerende kostholdsopplegg. Vekten er redusert med 35 kg og revmatismemedisiner har gjort at jeg ikke har riktig så mye trøbbel med kroppen som jeg hadde. Revmatismen er ikke borte, men jeg klarer å være i mer aktivitet nå og det hjelper meg mye. Det hjelper selvsagt også med en lettere kropp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Nå ble jeg glad, Lhi-My, og rørt! Dette var så godt å lese!
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?For en rørende historie!
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Dette er så fantastisk å lese!
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Dette gjorde virkelig morgenen min så innmari mye bedre. Takk for at du delte!
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() Sv: Felleski når man er kort og veier litt mer enn snittet?Utrolig stas å lese! Og om du ikke har fått tak i skiene enda, så pass på å kjøpe justerbare bindinger. De er gull for gleden av felleskiene, og gjør det også lettere å tilpasse skiene akkurat din kropp.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Har ikke alle felleski slike bindinger?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|