Solskjerming på hyttesoverom
Nå nærmer det seg overtagelsesdag for hytta med stormskritt, og jeg må lande de siste praktiske tingene her.
Jeg klarer dog ikke helt å bli enig med meg selv for hvilken type solskjerming vi skal gå for på soverommene.
Egentlig hadde jeg lyst på lystette plissegardiner, men soveromsvinduene har litt ukurante mål, og jeg må da evt bestille på mål.
Har fått et tilbud på 4 vinduer til nesten 10 000kr, det er laaangt over hva budsjettet mitt sier.
Ett annet alternativ er å kjøpe noen som er på standardmål, og kappe dem til riktig størrelse selv. Dog litt redd for at vi kløner det til her, og at det blir stykt. Eller at det blir glippe, og det rett og slett blir ødelagt.
Ett tredje alternativ er å gå for lystette gardiner. På de smaleste vinduene (85 cm bred), så kan vi da klare oss med bare en gardin.
Rullegardin er jo et fjerde alternativ, men må da monteres utenpå vinduskarmen, ellers blir det samme utfordring som med plissegardiner.
Hva ville du har gått for?
Hva syns du er penest, og hva syns du er mest praktisk, når du selv leier en hytte? (Penest og praktisk går ikke alltid hånd i hånd. Hvis du da må velge; Praktisk eller penest?)
|