|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantFin tittel?
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17.mai, når det er mange helligdager i forkantJeg tror bringebær fint kan holde seg så lenge i kjøleskap - bare pass på å ta eventuelle bløte bær ut av kurven og spre dem godt utover så de ikke skvises. Jordbær også.
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJordbær holder seg ikke så lenge er min erfaring |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantAltså, det er jo ikke noen ny varelevering på disse helligdagene så enten bærene står i den kjøla eller denne kjøla så blir de like dårlige/friske av det.
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantKlart de kan holde seg fire dager, men man vet aldri. Synes sånt er litt bingo. Ville tenke blåbær holder seg best av de tre. Sist redigert av Charlie : 11-05-16 kl 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantNår jeg ikke finner gode bær synes jeg ymse kombinasjoner av kiwi/mango/pasjonsfrukt er godt på pavlova.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg bruker også banan på Pavlova. Kiwi er også godt men den må være moden altså..
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg synes bringebærene for tiden er dårlige, holder få dager, så jeg styrer unna bær på dette årets 17. mai.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantTakk for gode tips! Jeg trenger ikke oppskrift på andre kaker altså.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantHuff, nå bildegooglet jeg pavlova, og det ble en smertefull opplevelse.
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantHvis man tenker jordbær-alternativer er det en del som serverer jordbær ved å skjære dem opp i "båter" (som en tomat, typ..) og rører dem forsiktig med sukker, og lar det stå så sukkeret smelter - gjerne med oppskåret mynte i. Blir veldig godt, og mynten frisker opp (ikke peppermynte, men mynte. To forskjellige planter. Som den gode leser kanskje vet, men greit å nevne). Sist redigert av Charlie : 11-05-16 kl 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg dropper pavlova på 17. Mai pga alle fridagene. Jeg syns druer og kiwi er godt på i tillegg til det du har nevnt.
![]() |
#13 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg syns det fungerer ganske ok med stykkfrossne bær også, jeg. man må bare tine dem stykkvis også.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantKan alternativet være en boks med fruktcoctail?
![]() |
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantDere må skaffe dere nye kjøleskap, i mitt skap kan jeg ha jordbær i minst 1 uke før det blir dårlig, i det gamle max 1-2 dager, så stor forskjell.
![]() |
#16 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg har noen ganger brukt skogsbærblanding som nødløsning. Bare tin de dagen før, og la de renne godt av seg. Blir nydelig!
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantBytt ut fruktvariantene er mitt tips. Evt lag lemoncurd av plommene - og du får syre derfra og dermed er det ok med litt mindre frukt?
![]() |
#18 |
Semiaktiv
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkant
Absolutt ikke.
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkant
Det avhenger av bærene du får kjøpt. Hvor lenge har de stått i butikken, hvor lenge har de stått på kjøl før de kom til butikken.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: I-landsproblem: Pavlova på 17. mai, når det er mange helligdager i forkantJeg har akkurat fundert på det samme. Vi prøver kjøpe jordbær, og holder det så holder det. Hvis ikke blir det kun is på Pavlovaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|