Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 12:35   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?

Jeg har vært både politisk- og samfunnsengasjert siden tenårene og er vokst opp i et hjem hvor samfunnsaktuelle ting alltid er på agendaen. Det er jeg så glad for. Og jeg synes verken egne eller andres politiske- eller livsynsmessige tilhørighet eller perspektiv er privat og "noe man ikke snakker om i hyggelig selskap". Engasjement er noe av det viktigste jeg vet.

Så over til det jeg lurer på - hva er ditt syn på samfunnsdebatt på FB? For min del, er å bidra i samfunnsdebatten et av de mest meningsfulle og givende tingene jeg kan bruke sosiale medier til. Sammen med bilder av andres barn, hysterisk morsomme videoklipp og andres underfundigheter, gir det tid tilbrakt der en god blanding av underholdningsverdi og utvikling av egen kunnskap og refleksjon.

Men jeg obeserverer at det er få som hiver seg ut i debatt. Og det er relativt få som lenker til noe som noen kan finne på å være uenig i. Selv har jeg stort utbytte av å lese det andre legger ut, og det er en ypperlig måte å tilegne seg masse informasjon og stoff til ettertanke - jeg har venner med ulik politisk tilhørighet og jeg får innspill fra flere kanter. Men jeg kan telle på kanskje to hender de av FB-vennene mine som deltar aktivt i samfunnsdebatten på denne måten. Og jeg blir trist av at det skal være noe en skygger unna. Jeg har lest andre her inne tidligere si at de blir slitne av andres samfunnsengasjement på FB. Selv blir jeg sliten av fravær av samfunnsengasjement. (Og jeg skynder meg å tilføye at bombardering av lenker og sterke meninger ikke er poenget her - mer en nå og da , og "se, hva jeg kom over her!"-greie.)

Jeg er nysgjerrig på hva dere andre tenker rundt dette.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.