|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Tine og lukte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Har spist elgkjøtt som har vært eldre enn det jeg, og det har ikke vært noe galt med det kjøttet.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Elgkjøtt er så magert at det helt sikkert er greit å spise fortsatt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Det blir helt supert grytekjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Elg-karbonader og elg-gryte. Nam-nam. Du er heldig du,Saint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Shephards pie har jeg glemt litt, men så Gordon Ramsey lage en fin versjon, litt mye VOX nå som jeg har vært i influensadelir.
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Altså. Matvarer blir ikke dårlige som i farlige i frysen. De kan få litt dårligere smak.
![]() |
![]() |
#14 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Elg er faktisk veldig godt i retter med mye krydder, f.eks marokkanske gryter. Har ikke link, men viss du googler litt finner du nok noen gode (viss ikke kan jeg skrive ned når jeg er på en pc).
![]() |
![]() |
#15 |
|
Tror jeg har en oppskrift med aprikos og kanel, men mener den skal kokes i spesiell gryte?
![]() |
#16 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, aprikos og kanel (stang) er det i min også. Jeg har kokt min i vanlig gryte. Er vel bare å passe på at det ikke koker for hardt.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Jeg har også laget marokkansk elg, med et hint av Frankrike! Jeg har blant annet brukt denne oppskriften, jeg har bare byttet ut lammet med elgkjøtt, og halvparten av krafta med rødvin. Har også laget med grønnsakskraft: http://rekeriaspic.com/?p=924
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Fryser-rydding: Elg fra 2011Biffsnadder med elg er også godt. Vi spiser eldre viltkjøtt en det så det ville ikke bekymret meg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|