Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 11:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Nå blir det spennende tider på hotell for valgvinnerne fremover, og alle partiene kommer vel til bordet med sine "non-negotiables" og sine hjertesaker og sine "der kan vi vel gi oss"-saker.

Hva tror dere, hva håper dere og hva frykter dere?

Jeg håper at Venstre velger EN sak, og det er mer ressurser inn i skolen, og reduksjon av byråkrati og papirmølle for lærerne.

Jeg håper at de, sammen med KrF, har som "non-negotiable" en del innvandrerspørsmål, at det ikke er aktuelt å gå i regjering om det treffes tiltak de ser på som inhumane (litt usikker på hvilke som bør få gå og ikke. Det er noe med å ikke bli til Danmark, samtidig som at noen grep faktisk kan være både fornuftige og nødvendige).

Jeg tror KrF kommer til å velge kontantstøtte og bistand som sine hjertesaker.

Jeg tror og håper at de andre partiene vil la FrP få kjøre frem en storsatsing på politiet som sin store flaggsak.

Jeg håper at Høyre og FrP sammen får snudd opp-ned på styringen av samferdselspolitikken, og at de får litt frie hender til å gjøre det. Totalt nye finansieringsmodeller, bedre planprosesser, mer offentlig-privat samarbeid.

Jeg håper at Venstre og Høyre får lov til å meisle ut en ny politikk for det private næringslivet + F&U.

Jeg håper at KrF ikke kommer til å bruke vippeposisjonen sin på Israelspørsmål og abortspørsmål og ekteskapsloven.

Jeg håper at FrP klarer å sortere i spiselige og ikke-spiselige innvandrersaker.

Jeg håper formueskatten forsvinner, slik at alle de små og mellomstore bedriftene som går med tap i dag (og det er mange!) slipper å måtte styre med formueskatt på toppen av det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.