Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vertsfamilie for utvekslingsstudent

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-13, 13:53   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vertsfamilie for utvekslingsstudent

Vi diskuterer litt det å ha en utvekslingsstudent fra Frankrike her, men lurer litt på hva som kreves av en vertsfamilie.

Tenker da på studieplass, hvilke skoler går elevene på?

Krav om at vi skal bistå med lekser, som vi gjør med våre egne barn. Jeg er ikke akkurat stiv i fransk, men jeg ser på det som en fantastisk læring for mine barn og kanskje det drypper litt på meg også. Er det ett krav om at vi snakker språket?

Ferieturer/reiser - kan de være med oss på tur når vi skal ut å reise utenlands f.eks.?

Jeg tenker at en utvekslingsstudent skal være som en ekstra ungdom, en del av familien og vårt daglige virke. Stemmer det? Eller er det noen restriksjoner vi bør være klar over? Kan man velge forresten, vi ønsker jo da en fransk-talende student. Er det ulike typer utvekslingsstudenter eller er det ett skoleår som er reglen?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.