|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Husholdningens budsjett og regnskapNår man ser på luksusfellen så kan man begynne å lure hvor god kontroll den norske befolkning har på egen økonomi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapVi fører regnskap, men vi har et fleksibelt budsjett. Vi har faste spareavtaler, og går i pluss hver mnd.
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskap
Signerer.
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapIkke noe regnskap. Men vi har et regneark med alle faste utgifter, rundet litt opp og delt på 12, som trekkes månedlig. Funker fin-fint.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapJeg kunne godt vært med på luksusfellen... Har ikke sånn gjeld, men kontroll på ting har jeg ikke. Lurer i blant på om alle andre har gått på en hemmelig økonomi-skole som jeg gikk glipp av... Er ikke slik at jeg driter i det og kjøper alt jeg vil... Jeg bare skjønner ikke hvordan man skal organisere det og se sammenhengen.
![]() |
#8 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg fant økonomiskolen i voksen alder.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hva tenker du på, vi er mange som kan hjelpe deg her inne.
![]() |
#10 |
Møllspist fletthurpe
|
Jeg har fått mange nyttige råd og tips av dere, og det kommer godt med.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sjekk utskrift av kontoen din og se hva du bruker pengene på. Mange blir ganske overrasket over hvor mye de bruker på aviser, kaffe osv. osv. Sier ikke at det gjelder deg, men mange.
![]() |
#12 |
weird
Jeg tror det kan være viktig å innse at man er forskjellige også. For meg vil f.eks. fravær av budsjett og kontroll være uforenelig. Hadde jeg sagt at "jeg har ikke budsjett, men jeg har kontroll", ville det vært løgn og selvbedrag. Og det er selvsagt også greit. Jeg vet om ganske mange vellykkede mennesker som har kommet frem til den erkjennelsen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapIkke budsjett, ikke regnskap - men har god oversikt i hodet. Har omtrent 10000 igjen hver måned, så det er rom for uforutsette utgifter.
![]() |
#15 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapFører ikke regnskap.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapJa, vi har budsjett og vi har regnskap. Og det er ikke alltid de matcher hverandre så godt, man kan jo lure på hvorfor vi gjør disse øvelsene. Jeg har innimellom tenkt at forskjellen på oss og enkelte av luksusfelletilfellene ligger i størrelsen på inntekten. For det er klart det spiller inn når det gjelder hva som tåles av avvik i løpet av et år.
![]() |
#17 |
Getting in tune
Samme her!
![]() |
#18 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapHar satt opp budsjett innimellom, men aldri prøvd hardt å følge de. Har forsøkt å sette opp regnskap og, men det faller fort i fisk, gitt.
![]() |
#19 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#20 |
weird
![]() Sv: Husholdningens budsjett og regnskapAll inntekt brukes opp på papiret før måneden har startet og før pengene faktisk har kommet på konto. Jeg er nerden i den forstand at jeg liker å leke meg med tallene, så jeg presenterer mitt budsjettforslag til mannen som er mer happy go lucky. Han er forpliktet til å endre noe. Ikke bare ta den "whatever you say, honey"-greia. Så blir vi enige, eventuelt krangler ferdig og har en felles plan. Det er lov å kalle inn til ekstra krisemøter underveis, men ikke lov å bare forandre på det uten å være enig med partneren først.
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
budsjett, kroner, luksusfellen, regnskap, økonomi |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|