Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nydelige matmuffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 14:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelige matmuffins

Jeg fikk en oppskrift av Stikka i går, og må bare takke henne!! Jeg endret litt på den da, så her er min versjon. Laget dem tidligere idag og herlighet noe så godt! Jeg ville helst brukt siktet spelt men hadde ikke, så da ble det siktet hvete istedet. Pytt pytt, det er så mye sunt i disse allikevel:

4 egg
8 dl mel (jeg blandet siktet hvete og grovbakst 50/50)
1 beger kesam (den magre inneholder mest proteiner)
2 ts bakepulver
1 ts salt
Melk til å spe røren med
Hvitløk

Bland sammen kesam og egg og ha i presset hvitløk (jeg brukte 5 fedd), elsker hvitløk). Ha i melet, bakepulveret og saltet. Ha i masse oregano om du liker det, timian er også godt.
Rør godt og spe med melk om røra er for tykk. Det trengs kanskje ikke, for røra skal være VEEELDIG tykk!

Tilsett grønnsaker, ost, skinke og annet du måtte ønske å ha i. Jeg hadde i dette:

*Revet ost, blanding av 4 oster fra Tine, en hel boks
*Revne gulrøtter, 2 stk
*1 hakket rødløk
*1 hakket rød paprika
*1 stor hakket purre
*Ca. et halvt glass fetaost, smuldret (helte av oljen først)
*20-25 sorte oliven, hakkede

Rør godt. Ha røra i store muffinsformer. Jeg bruker muffinsbrett og fikk 18 store muffins utav denne røra. Stek dem i ca. en halvtime på 175 grader. Ta ut en muffin og sjekk at den ikke er for deigete (de skal være LITT deigete) før du tar ut resten.

OPPDATERT:

Idag laget jeg disse med tacosaus i røra. Hadde i:

*1 stor purre
*1 stor løk
*1 rød paprika
*1 hel kinesisk hvitløk
*250 gram revet ost
*Oregano, salt, pepper, paprika, hvitløkspulver
*1/2 STORT glass Santa Maria tacosaus

I tillegg brukte jeg sikkert kun 4-5 dl mel, bare tok det oppi skjevis mens maskinen gikk helt til jeg syntes konsistensen ble fast nok. Måtte steke dem enda lenger (40-45 minutter?) men til gjengjeld ble de ENDA bedre, saftigere! Og pga. tacosausen ble fargen guloransje.

Sist redigert av Dixie Diner : 27-02-08 kl 17:46.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.