Henlagt etter bevisets stilling?
Vi har fått brev fra politiet og jeg lurer på hva dette egentlig betyr.
Kortversjon av forhistorien: innbrudd i garasjen, vi bor i borettslag. 4 biler involvert og alle anmeldte sakene. Ekstremt klønete tyver som la igjen gode spor i form av blod og fingeravtrykk samt fotspor i snø. Ble tatt neste dag/samme natt og alt tjuvegodset funnet (gps, stereo o.l).
Vi fikk omsider igjen GPSen min og naboen min sin også, som ekstrabonus hadde de rukket å legge igjen adressen sin som "hjem" på hennes GPS. 
Vi har altså lenge visst hvem de var, og de bor like ved oss.
Nå fikk vi brev om at forhold er henlagt etter bevisets stilling. Det står navnet på anmeldte også, noe som stemmer med hva vi fant ut etter GPS'ens nye hjem.
Men... bevis? De fant jo alle tingene hjemme hos han? Hva betyr dette egentlig? Jeg forstår ikke helt. Jeg vet at det er rus i bildet og kjenninger av politiet. Naboen min sin bil ble helt ramponert da de brøyt seg inn, men jeg håper jo at hun ikke får trøbbel med forsikringsselskapet pga dette. Jeg hadde ikke låst min bil, heldigvis. 
Det var nytt innbruddsforsøk noen uker seinere, da prøvde de å ta med seg en bil, og bråkte så sjukt at vi våknet, lente seg på tuten osv. Samboeren min sprang opp og dro med seg bikkja ut, og den bikkja har et svært grovt mål til å være så liten. Skal love dere at han sprang fort, og tingene hans haglet.
Sørens greier altså.