Liker du overraskelser?
Hvis du reiser bort på ferie, syns du det er moro å komme hjem til en overraskelse? At noen har ordnet noe for dere?
For eksempel:
I fjor sommer så satte vi opp garasje og la noe stein foran inngangspartiet hos oss. Vi pratet om å sette opp en hekk i front, men at den fikk vente til neste år.
Da vi kom hjem fra ferie så hadde svigers plantet hekk for oss.
I år så driver vi å setter opp en mur mot en skråning, der skal det fylles i legges duk, bark og så skal jeg plante noen få krypthujaer. Før vi reiser på ferie nå, så rekker vi bare å sette opp muren og så skal jeg få en graver til å fylle i mens vi er borte. Etter svigermors spørsmål å dømme, så lurer jeg på om hun har tenkt å dra samme stunt som i fjor. Altså legge duk og plante.
Jeg var veldig glad for hekken, men denne gangen kjenner jeg at jeg ønsker å gjøre det selv. Mannen syns jeg er sær og vanskelig. Og det er mulig jeg er litt kontrollfreak. Men svigermor ELSKER å plante blomster og alt mulig dill.. jeg vil ikke ha alt mulig dill.
Huff.. jeg føler meg utakknemlig og kontrollerende. I går var mannen sur, så jeg har bestemt meg for å la det gå. Hvis svigers ønsker å gjøre noe for oss, så får de gjøre det, jeg skal ikke være vanskelig.
Liker dere overraskelser av den typen?
|