Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere med støvler fra Hunter

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 19:41   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Dere med støvler fra Hunter

Blir alle støvlene "tørre" og grå?

Gammel 22-03-11, 19:44   #2
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med støvler fra Hunter

Mine ble det. Jeg tror det har med at de sto på varmekabler. Hunter er laget av naturgummi, og da er visst ikke varme over tid så heldig. De er ikke pene, men de holder vannet ute.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:45   #3
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Blir alle støvlene "tørre" og grå?

JA!!

Men man kan kjøpe noe som gjør de fine igjen. Husker bare ikke hva det heter i farten ...

Gammel 22-03-11, 19:48   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Smør de inn med fett som kjøpes hos skomaker. Minsten har Hunter gummistøvler, og de smører jeg inn med dette fettet.
Får også tak i spesialfett/voks for Hunter, men iflg min skomaker-svigersønn er de to ovennevnte praktisk talt det samme, bortsett fra at den fra Hunter er dyrere.

Gammel 22-03-11, 19:49   #5
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hunter støvler er laget av naturgummi som kan gi hvite avleiringer. Dette er ingen en feil men helt normalt og kan unngås ved å behandle støvlene med Hunter Boot Buffer.

Samme med IJ støvlene det.

Gammel 22-03-11, 19:52   #6
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Ilse Jacobsen, og de er også laget i naturgummi (mener jeg iallefall). Jeg kjøpte en slags "svamp" fra IJ til å smøre over støvlene fra tid til annen, og da holder de seg pene. Tror det er et slags fett i denne "svampen".

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:01   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg har Ilse Jacobsen, og de er også laget i naturgummi (mener jeg iallefall). Jeg kjøpte en slags "svamp" fra IJ til å smøre over støvlene fra tid til annen, og da holder de seg pene. Tror det er et slags fett i denne "svampen".

Jeg har denne svampen til IJ støvlene mine som forøvrig aldri har blitt stygge i motsetning til mange Hunterstøvler jeg har sett. Men har veeeldig lyst på Hunterstøvler allikevel.

Gammel 22-03-11, 20:03   #8
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Lille Vinkel Sko anbefaler dekkrens-spray. Evt kunne olivenolje brukes.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:03   #9
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Støvlene kan også alternativt smøres inn med Effekt Lærbalsam, den fungerer supert på gummi. Noen støvler kan få et hvitt belegg grunnet et kjemisk stoff som brukes under produksjonen slik at de ikke skal tørke ut og sprekke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:19   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker silikonspray på IJ støvlene mine, funker fint det.

Gammel 23-03-11, 08:46   #11
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en sånn spesialspray fra Hunter og den funker IKKE.
Støvlene er ikke pene nei

Gammel 23-03-11, 09:07   #12
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fett er bra for dem, du kan risikere at de sprekker om de blir tørre nok.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:24   #13
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg har begge merkene, og selv om Hunter er kuuuule, så er Ilse Jacobsen-støvlene mye penere enn Hunter, selv om jeg har hatt IJ lengre... Hunter er blitt grå og tørre liksom men IJ holder seg, selv om jeg har vasket/behandlet begge.

Gammel 23-03-11, 09:27   #14
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Mine er 1,5 år gamle, de er fine Har sorte.

Gammel 24-03-11, 09:47   #15
Shinana
Fullverdig medlem

Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Viktig; ALDRI behandle naturgummi med petroleumsprodukter eller olje av noe slag! Det ødelegger den!
Bruk silikonspray eller de midlene som produsenten tilbyr. Flytende eller på svamp. (Dette er forøvrig siliconmidler)
Vaselin eller soyaolje er fy! fy!

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:19   #16
Shinana
Fullverdig medlem

Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Lille Vinkel Sko anbefaler dekkrens-spray. Evt kunne olivenolje brukes.

Her er svaret fra Ilse Jacobsen;

Kære X

Tak for din mail.
Du skal bruge er en speciel udviklet silicone olie, - udviklet af os selv.
Du bør kunne købe den hos din forhandler af vores gummistøvle, ellers kan de i hvertfald skaffe det.
Håber det hjælper dig.
Tak for din interesse i vort brand.

Venlig hilsen / Best Regards

Torben Olsen
Sales Director

IJH A/S
Holmenevej 31
DK - 3140 Aalsgaarde

Phone +45 4970 4176
Fax +45 4970 3176
Cell +45 2938 5708
www.ilsejacobsen.dk

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:03   #17
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dekkrens fungerer som bare det på mine svarte Hunter. Dog må det gjøres med jevne mellomrom, men de blir svarte og blanke som nye.

Gammel 29-03-11, 00:11   #18
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

..joda, man må nok ha en speciel siliconolie... Udviklet af dem selv....

(Blir visst Viking fortsatt.....)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.