|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Farlig? iPad og badekarJeg vet at man kan dö hvis et elektrisk apparat faller ned i badekaret mens man sitter i vannet. Hva med en I-pad? Blir det det samme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Farlig? I-pad og badekarOm den står på lading, kanskje? Det er jo ikke det eletriske apparatet som er problemet, men strømmen. Det er med andre ord ikke noe problem å bade sammen med hårføneren så lenge ledningen ikke står i kontakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Farlig? I-pad og badekarDen lades ikke, men den staar paa og mannen tar den med seg som en bok i badekaret og leser/spiller spill. Det liker jeg ikke aa se paa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Farlig? I-pad og badekarJeg tror det er farligere for i-pad'en enn for mannen.
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Farlig? I-pad og badekarBatteriet i seg selv vil vel ikke kunne være strømførende ut i vannet på samme måte som når den står med strømkabel i, så jeg ville også vært mest redd for i-paden i dette tilfellet.
![]() |
#8 |
<*(((<
|
![]() Sv: Farlig? iPad og badekarEr det så enkelt, altså? Batteriet i en fullladet iPad innholder da en god del energi (25 Wh (90 kJ) påstår Wikipedia), og en kortslutning vil vel i aller verste fall kunne føre til at alt lades ut i vannet på en gang? Vil i hvert fall ikke tro at det er noe særlig behagelig om det skulle skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farlig? iPad og badekarAvsporing:
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Farlig? iPad og badekarBeviste ikke mytbusters at det skulle MYE til for å bli skadet av strøm i badekaret? Fordi alt på badet er jorda. Men batteri tror jeg ikke de har testet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Farlig? iPad og badekar
Ipaden tar kvelden. Det er ikke nok ampere til å ta livet av mennesker, tipper jeg.
![]() |
#15 |
<*(((<
|
Holder det ikke med 1-2 amp hvis man er uheldig med hjertet? 25 Wh / 3.7 V (som jeg tror iPad bruker) blir 6.77 Ah, borger ikke det for å kunne burste ut mer enn 2 amp? :har egentlig ikke peiling: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farlig? iPad og badekarJeg vet bare at de bøkene jeg tar med meg i badekaret blir ganske så rufsete av fuktigheten - vil tro at Ipaden kan bli like rufsete. (en pocketbok koster bare en hundrings, men en Ipad...vel....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Google sier at 6 amp rett i hjertet er over og ut.
![]() |
#19 |
Forelska
|
![]() Sv: Farlig? iPad og badekarEg trur ein trygt kan sei at om ein mister eit slikt appart i vatnet vil ein ikkje merka noko som helst på kroppen. Straumen mellom polane på batteri eller adapter vil gå kortaste vegen, altså gjennom vatnet, og ein slik låg spenning vil då ikkje kunna driva merkbar straum gjennom kroppen som har langt høgare resistans enn vatn.
![]() |
![]() |
#20 |
<*(((<
|
Ah, det høres veldig sannsynlig ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|