|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
![]() Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Hver høst får jeg litt dilla på strikkede plagg som f.eks. kjoler. Alt som ser lunt og varmt ut tiltaler meg veldig ! I fjor kjøpte jeg et par strikkede kjoler som nuppet noe gruelig, og de ble derfor ikke brukt mer. Nå vil jeg unngå bomkjøp, og hører gjerne andres erfaringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg har også hørt påstanden om at klær nupper ulikt hos ulike folk, så jeg venter egentlig spent på svarene du får her, jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg har nuppefjerner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)
Meg også, så da er vi i hvert fall i samme bås.
![]() |
#6 |
jabbsaft
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg synes det nupper mest av akryl. Synes stoffet kjennes veldig syntetisk og klamt på, så har helt sluttet å kjøpe klær av det.
![]() |
#7 |
trøtt
|
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Pleier ikke ullblandinger å nuppe mer enn ren ull, tro?
![]() |
#8 |
har gullhår
![]() ![]() |
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Sjekket nuppekjolen jeg kjøpte på Cubus til 299.- i fjor. Den er laget av 53 akryl, 31 polyamid, 15 mohair, 1 elastan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Min erfaring er at ren ull nupper mindre enn syntetblanding, og at ull generelt tåler det å nuppe bedre uten å bli slitt. Syntet som nupper, blir det gjerne ikke noe igjen av etter en tid. Jeg har en litt hårete ulljakke som nupper litt, men der er det bare å plukke av nuppene, og så er den like fin.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg syns det virker som om det blir vesentlig verre dersom jeg bruker en kåpe over med glatt, syntetisk for. Det får frem nuppingen for alvor. |
![]() |
![]() |
#11 |
har gullhår
![]() ![]() |
Hmmm, kanskje det er årsaken hos meg også ? Vil ikke være nuppeperson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel?
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)og bærer man vesker over, blir det nupper der den kommer borti plagget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Akryl er djevelens materiale.
![]() |
#14 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg er en nupper, og forklaringen jeg har fått i alle år er at det er fordi jeg er varm(eller direkte heit som far kaller det). Jeg fryser sjelden og har høy hudtemperatur.
![]() |
#15 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Jeg har nuppefjerner jeg og.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Kjøpte en ganske dyr kjole fra Ti Mo som nupper noe gruelig, den har forøvrig god kvalitet. Vet sannelig ikke hva det skyldes, den har kun blitt skylt opp forsiktig for hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
har gullhår
![]() ![]() |
Kikket på en enkel høstkjole fra Ti Mo i en nydelig farge i går, men de hadde ikke størrelsen min. Utsolgt allerede ! Da skal jeg ikke tenke mer på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
har gullhår
![]() ![]() |
Jeg tror jeg er en nupper, men i motsetning til deg er jeg en fryspepinn. Kan jo være jeg er unntaket som bekrefter regelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Høstmote og strikk i ulike kvaliteter (om nupper bl.a.)Sånne blandinger med ull og akryl er dømt til å nuppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|